اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

این پادکست شنیدنی کاری است از هیئت فاطمیون شهرستان خرم آباد که با استفاده از بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) و حجت الاسلام والمسلمین رضا غضنفری به بررسی اجمالی ضربه های فرقه منحرفه شیرازی می پردازد.

 

 زمان  : 00:07:38

 حجم : 3 مگابایت

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:,

] [ 14:25 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با وزیر امور خارجه و اعضای این وزارت‌خانه با اشاره به ناامنی‌های ایجاد شده در منطقه فرمودند: «عامل اصلی این ناامنی‌ها، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و گروههای تروریستی است و این سیاستها با سیاستهای جمهوری اسلامی صد و هشتاد درجه متفاوت است.» رهبر انقلاب در ادامه راه حل‌های جمهوری اسلامی  برای مشکلات کشورهای منطقه را بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در جدول زیر مرور میکند.

 

دریافت جدول: عکس PDF
 
منطق جمهوری اسلامی در مسائل منطقه، دنیاپسند و محکم است.
راه‌حل‌های ایران برای مسائل منطقه
مطرح شده در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران
و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
فلسطین برگزاری انتخابات با حضور همه‌ی فلسطینی‌ها در مسئله‌ی فلسطین ما ضمن نفی رژیم غاصب و جعلی و محکومیت شدید فجایع و جنایات روزانه‌ی این رژیم، برگزاری انتخابات با حضور همه‌ی فلسطینی‌ها را پیشنهاد کرده‌ایم که با موازین جاری دنیا نیز کاملاً منطبق است.
سوریه قطع کمکهای نظامی و مالی به معارضین برای پایان جنگ و برگزاری انتخابات در محیطی امن و آرام حرف ما در زمینه سوریه، مستحکم ترین حرفهاست ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند، این بدعتی خطرناک است که هیچ حکومتی در جهان اجرای آن را درباره خود نمی پذیرد.
عراق حل مسائل بر مبنای وحدت سرزمینی، تمامیت ارضی عراق و مرجع بودن آرای مردم تقسیم عراق به مناطق عرب شیعه، عرب سنی و کُرد، کاملاً مخالف منافع مردم، عملی نشدنی، بی معنا و غیرقابل قبول است.
یمن قطع فوری جنایات سعودی و آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی قطع فوری جنایات سعودی و آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی، می‌تواند پایان بخش درگیریهای این کشور باشد.
بحرین دادن حق رأی و انتخاب به مردم بحرین مردم بحرین هیچ چیزی جز حق رأی و حق انتخاب نمی خواهند و ما این درخواست آنها را منطقی می دانیم.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 18:22 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، با تبیین «اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی در قانون اساسی و الزامات ناشی از این اصول و سیاست‌ها»، راه‌حل‌های منطقی و مستحکم ایران درباره‌ی مسائل مهم منطقه از جمله سوریه، یمن و بحرین را تشریح و تأکید کردند: اهداف آمریکا در منطقه، ۱۸۰ درجه با اهداف ایران، متفاوت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیاست خارجی کشور را همان سیاست خارجی نظام در قانون اساسی خواندند و خاطرنشان کردند: این سیاست خارجی متخذ از اسلام و منبعث از اهداف و آرمان‌های انقلاب است و مسئولان وزارت خارجه و سفرا و کارداران در حقیقت «نمایندگان، سربازان و خدمتگزاران این اصول و آرمان‌ها» هستند.

ایشان در همین زمینه افزودند: سیاست خارجی کشور مانند همه‌ی کشورهای جهان بر منافع بلندمدت و اصول و ارزش‌ها استوار است و با رفت‌وآمد دولت‌ها با سلایق سیاسی گوناگون، تغییر نمی‌کند؛ دولت‌ها فقط در تاکتیک‌ها و ابتکارات اجراییِ راهبردهای سیاست خارجی تأثیرگذار و دخیلند.

رهبر انقلاب افزودند: همه‌ی تاکتیک‌های دیپلماسی در دولت‌های مختلف باید در خدمت پیشبرد اصول سیاست خارجی در قانون اساسی باشد و نمایندگان سیاسی ایران در خارج، خود را نماینده و مدافع جدی و منطقی سیاست‌های نظام بدانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تبلیغات پُرحجم بیگانگان درباره‌ی «تغییر اجباری یا خودخواسته» در سیاست خارجی جمهوری اسلامی افزودند: این تحلیل خوش‌خیالانه‌ی غربی‌ها، در حقیقت ناشی از فشار این واقعیت است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی، لااقل در سطح منطقه همچون سدّی مستحکم و صخره‌ای استوار، مانع از یکه‌تازی‌های قدرت‌های سلطه‌گر به‌ویژه آمریکا شده است و آنها، همیشه در آرزوی تغییر این سیاست‌ها هستند.

رهبر انقلاب سیاست‌های آمریکایی‌ها در منطقه‌ی بسیار حساس غرب آسیا را، علت اصلی اوضاع نابسامان منطقه برشمردند و افزودند: برخلاف نظر برخی افراد، آمریکا بخش عمده‌ی مشکلات منطقه است نه بخشی از راه‌حل مشکلات.

ایشان با تأکید مجدد بر اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ساخته‌ی این و آن نیست بلکه مبتنی بر اصول مستحکم قانون اساسی است افزودند: در قانون اساسی، اسلام معیار سیاست خارجی است بنابراین موضع‌گیری در مقابل کشورها و مسائل مختلف، باید مختصات دینی داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دیگر اصول سیاست خارجی در قانون اساسی از جمله تعهدات برادرانه به همه‌ی مسلمانان جهان، حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب در همه‌ی زمینه‌ها، حفظ استقلال همه‌جانبه، دفاع از حقوق همه‌ی مسلمانان، عدم تعهد به قدرت‌های سلطه‌گر، روابط صلح‌آمیز متقابل با دولت‌های غیرمحارب، خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت‌ها و حمایت از مبارزات حق‌طلبانه‌ی مستضعفان در مقابل مستکبران در هر نقطه از جهان افزودند: این اصول جذاب، نو و والا، ذهن ملت‌ها به‌خصوص نخبگان را به خود جلب کرده است.

ایشان افزودند: سیاست خارجی جمهوری اسلامی با این راهبردها و مختصات، سیاست خارجی انقلابی است و اگر در اجرا با راهکارهای هوشمندانه همراه شود، آثار شگفت‌انگیزی به همراه می‌آورد و ظرفیت حل بخش مهمی از مشکلات جهان اسلام را داراست.

رهبر انقلاب با اشاره به برخی آثار مثبت اجرای راهبردهای سیاست خارجی افزودند: اجرای سیاست‌های انقلابی در هر زمینه، از جمله عرصه‌ی دیپلماسی باعث افزایش اقتدار و تأثیرگذاری، ارتقای جایگاه کشور و عزت و اعتبار ایرانیان در میان ملت‌ها می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر تداوم بی‌وقفه‌ی راهبردهای ثابت سیاست خارجی افزودند: ادعا نمی‌کنیم به همه‌ی اهداف خود رسیده‌ایم یا حتی نزدیک شده‌ایم چون اجرای «سیاست خارجی انقلابی» در عمل با برخی غفلت‌ها، کم‌کاری‌ها، ناهوشمندی‌ها و موانع خارجی همراه بوده است اما جایگاه عزتمند فعلی کشور، مدیون همین سیاست‌های حکیمانه است و اگر به این اصول عمل نکرده بودیم، خدا می‌داند در داخل مرزها، با چه مشکلات و ضربات عجیبی، دست به گریبان می‌شدیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، خطاب به مسئولین وزارت خارجه و سفرا و کارداران تأکید کردند: با «استحکام و اقتدار و افتخار»، ادامه‌ی اصول انقلابی و راهبردهای ثابت سیاست خارجی را تکرار کنید تا بیگانگان و دنباله‌های داخلی آنان، به تغییر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دل خوش نکنند.

رهبر انقلاب در ادامه‌ی سخنانشان به الزامات ناشی از پایبندی به اصول و راهبردهای سیاست خارجی پرداختند.

ایشان خاطرنشان کردند: توجه داشته باشید که تاکتیک‌های سیاست خارجی باید در خدمت مبانی راهبردی باشد نه اینکه به اسم تاکتیک، بر ضد اصول عمل شود.

رهبر انقلاب «اعتماد به نفس، صراحت و استحکام در مواجهه با عوامل مخالف و موانع» را از دیگر الزامات سیاست خارجی خواندند و در عین حال افزودند: البته هنر دیپلماسی این است که ایده‌ها و موانع را طوری بیان کند که تأثیرگذار باشد.

ایشان منطق جمهوری اسلامی در مسائل منطقه را دنیاپسند و محکم برشمردند و در تشریح راه‌حل‌های ایران برای این مسائل افزودند: در مسئله‌ی فلسطین ما ضمن نفی رژیم غاصب و جعلی و محکومیت شدید فجایع و جنایات روزانه‌ی این رژیم، برگزاری انتخابات با حضور همه‌ی فلسطینی‌ها را پیشنهاد کرده‌ایم که با موازین جاری دنیا نیز کاملاً منطبق است.

ایشان افزودند: هر دولتی از دل آرای ملت فلسطین بیرون بیاید تکلیف صهیونیست‌ها و ساکنان سرزمین‌های اشغالی را مشخص خواهد کرد البته در مخالفت با پیشنهاد منطقی ما گفته‌اند این به معنای فروپاشی رژیم غاصب است که طبیعی است این رژیم جعلی باید دچار فروپاشی شود.

رهبر انقلاب درباره‌ی سوریه نیز تأکید کردند: حرف ما در این زمینه، مستحکم‌ترین حرف‌ها است؛ ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند؛ این بدعتی خطرناک است که هیچ حکومتی در جهان اجرای آن را درباره‌ی خود نمی‌پذیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه‌حل مسئله‌ی سوریه، انتخابات است و برای این کار باید با قطع کمک‌های نظامی و مالی به معارضین، ابتدا جنگ و ناآرامی پایان پذیرد تا مردم سوریه در محیطی امن و آرام، هر کس را می‌خواهند انتخاب کنند.
ایشان در همین زمینه با رد تجزیه‌ی کشورها و تبدیل آنها به واحدهای کوچک قومی افزودند: مرجع قرار دادن یکی از گروه‌های مسلح برای تصمیم‌گیری و تشکیل دولت، منطقی و مورد قبول نیست و این‌گونه فرمول‌ها عملاً باعث ادامه یافتن جنگ می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی عراق نیز گفتند: تقسیم این کشور به مناطق عرب شیعه، عرب سنی و کُرد، کاملاً مخالف منافع مردم، عملی نشدنی، بی‌معنا و غیرقابل قبول است.

ایشان خاطرنشان کردند: وحدت سرزمینی، تمامیت ارضی عراق و مرجع بودن آرای مردم، اصول راه‌حل ایران درباره‌ی عراق است.

رهبر انقلاب درباره‌ی یمن نیز افزودند: قطع فوری جنایات سعودی و آغاز گفت‌وگوهای یمنی – یمنی، می‌تواند پایان‌بخش درگیری‌های این کشور باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: رفتار سعودی‌ها در یمن و سوریه، یک بام و دو هوا است؛ آنها درباره‌ی یمن می‌گویند به درخواست رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در این کشور دخالت نظامی کرده‌اند اما درباره‌ی سوریه حاضر نیستند به درخواست رئیس‌جمهور قانونی این کشور، از حمایت از معارضین مسلح دست بکشند.

رهبر انقلاب درباره‌ی بحرین نیز افزودند: مردم بحرین هیچ چیزی جز حق رأی و حق انتخاب نمی‌خواهند و ما این درخواست آنها را منطقی می‌دانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بیان راه‌حل‌های جمهوری اسلامی برای حل مشکلات منطقه افزودند: عامل اصلی این ناامنی‌ها، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی است و این سیاست‌ها با سیاست‌های جمهوری اسلامی صد و هشتاد درجه متفاوت است.

رهبر انقلاب با رد مذاکره با آمریکا درباره‌ی مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها دنبال تحمیل منافع خود هستند نه حل مسائل، آنها می‌خواهند ۶۰، ۷۰ درصد خواسته‌هایشان را در مذاکره تحمیل کنند و بقیه‌ی اهدافشان را هم به‌طور غیرقانونی، عملاً اجرا و تحمیل کنند؛ پس مذاکره چه معنایی دارد؟

ایشان در ادامه‌ی سخنانشان توسعه‌ی مستمر روابط با همسایگان، کشورهای اسلامی و کشورهای آفریقایی را از دیگر الزامات سیاست خارجی برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تعبیر رزمندگان و جنگ‌آوران خطوط مقدم در عرصه‌ی بین‌الملل را شایسته‌ی شغل و شأن مسئولان و کارکنان وزارت خارجه خواندند و افزودند: وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود به‌خوبی فعال است و به‌خصوص در تجربه‌ی اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند.

رهبر انقلاب با تحسین تلاش و جدیت تیم مذاکره‌کننده گفتند: احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود.
ایشان، تدین را مهمترین نقطه‌ی قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم.


رهبر انقلاب افزودند: در اجرای برجام نیز باید نکات مهم و مورد نظر را دنبال کنید که تحقق این موارد هم امکان‌پذیر است، همچنان‌که آقای رئیس‌جمهور نیز به بنده گفتند دستیابی به برخی از نتایج ابتدا باورپذیر نبود اما شما ایستادید و ما هم ایستادیم و ممکن شد.

بخش سوم و پایانی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توصیه‌ها و تذکراتی خطاب به سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور بود.

«تثبیت و تکیه بر مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ملی» از جمله «نقش پُررنگ و تعیین‌کننده‌ی مردم در کشور»، «نیروی انسانی کارآمد، زبده، جوان و پُرشمار» و «پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علمی و فناوری»، «پایبندی عمیق سفیران و نمایندگان خارجی به موازین دینی و روحیه‌ی انقلابی»، «استفاده از ظرفیت کشورهای عدم تعهد» و «نقش‌آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی» از جمله‌ی این توصیه‌ها بود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به شرایط حساس منطقه، تأکید کرد: دستورات و خطوط ترسیم‌شده از جانب رهبر معظم انقلاب مبنای کار وزارت خارجه بوده و در دوران پسابرجام نیز نامه‌ی اخیر ایشان به رئیس‌جمهور در مورد نحوه‌ی اجرای برجام مبنای کار خواهد بود.

دکتر ظریف با اشاره به توجه وزارت امور خارجه به مسئله‌ی مقابله با نفوذ و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: در همایش امسال سفرا و کارداران تلاش می‌کنیم از وضعیت کنونی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز تقویت جریان مقاومت در منطقه و حل و فصل مشکلات غرب آسیا بر اساس موازین مورد نظر جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 18:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

روایتی از آزادسازی برق‌آسای «بیجی» و دلاوری‌های نیروهای مردمی و ارتش عراق

خبرگزاری فارس: روایتی از آزادسازی برق‌آسای «بیجی» و دلاوری‌های نیروهای مردمی و ارتش عراق

 «حیدر سامری» خبرنگار عراقی طی گزارشی، به تشریح عملیات گسترده‌ای پرداخته است که در نتیجه آن منطقه وسیع بیجی و نواحی حومه آن پس از ماه‌ها آزاد شد. وی در این یادداشت مراحل آزادسازی این منطقه را توضیح داده و نوشته است که اکنون ارتش و نیروهای مردمی می‌توانند امیدوار به آزادسازی دیگر مناطق از جمله الرمادی و نهایتا موصل باشند.

در ادامه متن کامل این گزارش که هفته گذشته در پایگاه «1001iraqithoughts» نگاشته شده، آمده است:

16 ماه درگیری در بیجی بالاخره به پایان رسید. ژوئن 2014 بود که تنها ظرف 48 ساعتی که موصل سقوط کرد، بخش اعظم شهر صنعتی بیجی که در 140 مایلی شمال بغداد واقع شده هم تحت کنترل شبه نظامیان داعش درآمد. شبه نظامیان ظرف یک هفته شروع به محاصره و بررسی لایه‌های دفاعی پالایشگاه کردند و این آغاز طولانی‌ترین نبردی شد که تاکنون عراق با داعش داشته است. 

با این حال، مجموعه‌ای از ضدحملات و عملیات‌های نظامی که طی سال گذشته انجام شد، این امکان را به نیروهای عراقی داد تا در چندین نقطه حومه‌ شهر استقرار پیدا کنند، که عمده آن‌ها مجمموعه روستاهای جنوب شهر بود. نیروهای عراقی همچنین هرگز بزرگترین پالایشگاه نفت کشور را که در شمال شهر واقع شده بود، به طور کامل ترک نکردند. تلفات مدام افزایش می‌یافت، روحیه همه به شدت خراب شده بود و مهمات بسیار اندک بود، اما به هر حال نیروهای ویژه ارتش عراق که بعدا نیروهای حشد شعبی هم به آن‌ها پیوستند، چندین بخش از زیرساخت‌های گسترده پالایشگاه را تحت کنترل نگه داشتند. 

 

اوضاع چه در شهر و چه در پالایشگاه انقدر بی‌ثبات بود که گاهی کنترل برخی مناطق ظرف یک هفته دو بار دست به دست می‌شد. 

اما دوشنبه گذشته (12 اکتبر) وقتی حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق آغاز عملیات «لبیک یا رسول‌الله 2» را برای آزادسازی بخش‌های باقی‌مانده استان صلاح‌الدین اعلام کرد، بالاخره این وضعیت پایان یافت. پیش از این، عملیاتی با نام مشابه به آزادسازی شهر تکریت منجر شد. قبل از آغاز عملیات هفته گذشته، هزاران نفر از نیروهای حشد شعبی و نیروهای واحد ضدتروریسم عراق، مواضع خود را داخل و نزدیک شهر مستحکم کردند. تمام اجزای نیروهای مسلح عراق (ارتش، پلیس فدرال، نیروهای ویژه، نیروی هوایی و واحد هوانوردی) و دستکم 12 واحد بزرگ حشد شعبی در تلاش آخر برای پاکسازی کامل منطقه مشارکت کردند.

 

واحدهای مختلف همزمان چندین هدف را در شهر هدف قرار می‌دادند و به سرعت برق داخل شهر پیشروی می‌کردند. تنها ظرف 48 ساعت پس از آغاز عملیات، بخش‌های بزرگی از شهر تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد، که ساختمان سابق گردان 14 (لشگر 4) ارتش عراق، منطقه 600 شرق پالایشگاه و پایگاه هوایی «الصینیه» (که در زمان اشغال توسط آمریکا با نام اردوگاه «لنسر» شناخته می‌شد و در زمان صدام پایگاه هوایی «کی-2» نامیده می‌شد) از جمله این مناطق بود.

روز چهارشنبه (14 اکتبر) اولین گزارش‌ها در مورد آزادسازی پالایشگاه بیجی منتشر شد. با این حال، ژنرال «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق آماری دقیق‌تر ارائه کرد و گفت 90% پالایشگاه بازپس گرفته شده و هنوز تعداد اندکی از عوامل داعش اطراف پالایشگاه حضور دارند. تا روز جمعه (16 اکتبر) دیگر به طور کامل مشخص شد که پالایشگاه بار دیگر به طور کامل تحت تسلط عراق قرار گرفته است.

 

بیجی خود چند بخش دارد که هریک از این بخش‌ها (که مثلا متشکل هستند از یک یا دو حومه) به گروه‌های مختلف حشد شعبی سپرده شده بود. مسئولیت دشوارترین بخش به «گردان علی اکبر» که پیرو علمای کربلا است، داده شد. این بخش مرکزی بیجی، شاهد درگیری‌های شهری خونینی بود. ماه‌ها بود که مرکز شهر مورد حمله نیروهای عراقی قرار داشت، اما حضور تک تیراندازهای داعش و بمب‌های دست ساز متعددی که در منطقه کار گذاشته بودند، باعث شده بود که پیشرفت چندانی به دست نیاید. هر بار که نیروهای عراقی پیشروی‌ای می‌کردند، با موجی از بمبگذاری‌های انتحاری مواجه می‌شدند و به خانه اول بازمی‌گشتند.

روز دوشنبه (19 اکتبر)، نیروهای گردان علی اکبر بالاخره پرچم عراق را بر فراز مسجد الفتح، که از مراکز اصلی داعش و نماد حضور آن‌ها در بیجی بود، به اهتزاز درآوردند. در طول ماه‌های گذشته مسجد آسیب زیادی دیده بود و حتی در ماه جولای مناره‌های آن تخریب شده بود. کمی بعد، پس از انتشار گزارش‌هایی از درگیری‌های سنگین که تلفات زیادی از داعش گرفت، شهر آزاد اعلام شد.

 

روستای «البو جواری» که در شمال بیجی (بین شهر و پالایشگاه) واقع شده، آخرین سنگر شبه نظامیان داعش بود. درگیری سنگینی بین واحدهای کوچک محاصره شده داعش و نیروهای عراقی در گرفت و دست آخر مثل دیگر مناطق، شبه نظامیان در برابر قدرت آتش بالای نیروهای عراقی شانسی برای مقاومت نداشتند. البو جواری سه‌شنبه (20 اکتبر) آزاد اعلام شد.

گرد و خاک‌ها که خوابید، نیروهای عراقی داخل و اطراف بیجی چیزهای جالبی پیدا کردند. تیم رسانه‌ای حشد شعبی ویدئویی را از تونلی منتشر کرد، که تقریبا به طول یک کیلومتر از منطقه مسکونی 600 تا پالایشگاه امتداد پیدا کرده بود. شبه نظامیان داعش برای آنکه از دید نیروهای عراقی و حملات هوایی در امان بمانند، از چنین تونل‌هایی استفاده می‌کردند.

 

روز چهارشنبه (21 اکتبر)، منابع حشد شعبی اعلام کردند که 19 گور دسته جمعی در بیجی کشف کرده‌اند. این گورهای جمعی برای دفن کردن دستکم 365 شبه نظامی داعش که در 16 ماه گذشته نیروهای عراقی و حملات هوایی آن‌ها را کشته بود، استفاده شده بود. احتمالا در «شرقات» هم باید چنین گورهای دسته جمعی‌ای باشد، چراکه طبق گزارش‌ها تعداد زیادی از اجساد و زخمی‌های داعش در طول نبرد بیجی، به این منطقه منتقل شده بودند.

روز چهارشنبه، وزارت دفاع عراق هم اعلام کرد که نیروهای عراقی 8 دستگاه ارتباطی، دوربین، تعدادی سی‌دی، رایانه و اسنادی را کشف کرده‌اند که حاوی اطلاعات مهمی در مورد جنایات و فعالیت‌های این سازمان تروریستی است. این اسناد بعدا به کمیته تحقیقات تحویل داده شد.

نیروهای عراقی که به بیجی و صناعیه قانع نبودند، از مواضعشان در پالایشگاه به سمت شمال و کوه‌های «مکحول» حرکت کردند و هر مقاومتی را هم که واحدهای تاکتیکی داعش تلاش کردند در مسیرشان ایجاد کنند، در هم شکستند. روز شنبه (17 اکتبر) کوه‌ها و کاخ‌های صدام رئیس‌جمهور سابق عراق هم آزاد اعلام شد.

 

یک روز پیش از آن، عملیات دیگری برای آزادسازی شهر «الفتحه» واقع در شمال شرق بیجی آغاز شد. در سال‌های گذشته الفتحه مأمنی برای افراط‌گرایان بوده است. تصرف این شهر نه تنها بیجی و شهرهای اطراف آن را تثبیت می‌کند، بلکه سکویی برای برنامه‌ریزی جهت حمله نیروهای عراقی به «حویجه» که از پایگاه‌های اصلی تروریست‌هاست، خواهد بود.

آزادسازی صناعیه در غرب بیجی خود یک پیروزی بزرگ بود. این شهر که به «قندهار» عراق معروف شده بود، سال‌ها بود که مرکز حضور تروریست‌ها بود. در سال 2006 تروریسم در این شهر به حدی گسترش یافت که کل نیروهای پلیس، شورای محلی و حتی شهردار کناره‌گیری کردند. نیروهای آمریکایی خاکریزی به ارتفاع 12 فوت و به طول 8 مایل ساخته بودند و برای هفته‌ها شهر را محاصره کرده و همراه با واحدهای جدید ارتش عراق حملاتی را علیه خانه‌های تروریست‌ها انجام می‌دادند. 

صناعیه تا پیش از آزادسازی یکی از پایگاه‌های اصلی عملیات‌های داعش در منطقه بود. مقادیر عظیم تسلیحات و مهمات در پایگاه هوایی مجاور شهر انبار شده بود و بخش‌هایی از زیرساخت‌های پالایشگاه‌های صناعیه نیز جدا و به رقه، پایتخت داعش منتقل شده بود. خود شهر هم یک پایگاه مهم برای انجام حملات به بیجی و پالایشگاه به شمار می‌رفت. بعد از اینکه شهر به دست داعش افتاد، این گروه یکی پس از دیگری کارگاه‌های تولید بمب‌های دستی و کمربندهای انفجاری در شهر ساخته بود. موج خودروهای انفجاری در جریان نبرد اخیر هم از همین کارگاه‌ها نشات می‌گرفت. وظیفه آزادسازی صناعیه به گردان‌های «حرکه النجبا» سپرده شد و در طول نبرد درگیری‌های خشونت‌باری بین آن‌ها و داعش رخ داد.

 

یکی دیگری از ضربات کاری برای داعش، از دست دادن جاده صناعیه به حدیثه در غرب الانبار بود، مسیری که ارتباط حیاتی آن‌ها به انبار را حفظ می‌کرد. از همین مسیر بود که مهمات و تجهیزات به صورت مداوم از موصل به حدیثه ارسال می‌شد. سقوط این مسیر احتمالا موجب خواهد شد که فشارها بر شهر حدیثه هم که تقریبا همزمان با بیجی هدف حمله داعش قرار گرفت و هنوز تحت محاصره است، کاهش یابد.

صناعیه بالاخره روز پنج شنبه (15 اکتبر) آزاد شد. پایگاه هوایی نزدیک شهر هم یک روز قبل آزاد شده بود. به گفته ژنرال جودت، این عملیات (برای آزادسازی پایگاه هوایی) که سه‌شنبه شب (13 اکتبر) شروع شده بود، ظهر روز بعد در حالی کامل شد که داعش تلفات سنگینی داد.

نیروهای مسلح عراق و حشد شعبی در عملیات مشترکشان بسیار امیدوارکننده عمل کردند. مثلا مواردی چون حمایت تانک‌های «آبرامز» ارتش عراق از ستون‌های کتائب حزب‌الله، گرادهی واحدهای گردان علی اکبر به توپ‌های M109A5 ارتش و همچنین ستون‌های مشترک ارتش و حشد شعبی، در ویدئوهایی که از عملیات منتشر شده، به چشم می‌خورد. علاوه بر این، بسیاری از نیروها از پوشش نزدیکی که نیروی هوایی عراق در طول نبرد ارائه کرده بود، تعریف و تمجید می‌کردند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بهترین حالت نقشی حداقلی در طول این تهاجم یک هفته‌ای داشت. از 13 تا 20 اکتبر،‌ائتلاف مجموعا 10 حمله علیه مواضع داعش در نزدیکی بیجی انجام داد. روز جمعه، در حالی که درگیری‌ها رو به اتمام بود و شبه‌نظامیان داعش از شمال در حال فرار به موصل یا از جنوب شرق به سمت حویجه بودند، ائتلاف روی یکی از توپخانه‌هایشان بمب انداخت. همین و بس. البته عجیب هم نیست، چرا که در این عملیات نیروهای حشد شعبی حضور گسترده‌ای داشتند و ائتلاف عمدتا تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند از کمک به آن‌ها خودداری شود.

پس از آن هم شبه‌نظامیانی که در حال فرار بودند، آنطور که فکر می‌کردند نتوانستند راحت بگریزند. روز پنج‌شنبه و جمعه گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه عشایر طرفدار دولت در روستاهای شمال بیجی با عوامل داعش که در حال فرار بودند، درگیر شده‌اند. در دستکم یک مورد، بالگردهای نیروی هوایی ارتش عراق هم به کمک عشایر شتافته‌اند. در یکی از این موارد، درگیری عشایری که در جاده منتهی به شمال شرق کوه‌های مکحول زندگی می‌کنند با اعضای داعش که با پشتیبانی بالگردهای ارتش انجام گرفت، به کشته شدن دستکم 20 شبه نظامی منجر شد.

بلافاصله بعد از اینکه خبر آزادی بیجی به گوش عشایر سنی شمال منطقه رسید، کوچی گسترده بین آن‌ها به راه افتاد و صدها و صدها خانواده‌ از مناطق تحت کنترل داعش گریخته و چندین مایل را در صحرا طی کردند تا اینکه در مناطق تحت کنترل ارتش پناهی بیابند. فیلم زیر صحنه‌هایی از استقبال نیروهای ارتش از گروهی از این خانواده‌ها را به تصویر کشیده است. 

تنها چند ماه قبل، اگر کسی به من می‌گفت که نیروهای عراقی می‌توانند ظرف یک هفته کل منطقه بیجی از جمله صناعیه را آزاد کنند و بعد به سمت شمال جایی که در 16 ماه گذشته هیچ سرباز عراقی‌ای پایش را آنجا نگذاشته حرکت کنند، فکر می‌کردم که شاید تب دارد و حالش خوب نیست. اما آن‌ها این کار را کردند و بزرگترین عقب‌نشینی از زمان آزادسازی تکریت را به داعش تحمیل کردند. عشایر سنی داخل و حومه بیجی در این عملیات شرکت کردند و شهدایی دادند. همین عشایر قرار است به زودی در قالب واحدهای پلیس درآیند و بخش اعظم کنترل منطقه آن‌ها، در دست همین نیروها قرار می‌گیرد. حالا همه نگاه‌ها به حمله به سمت رمادی و عملیات‌های آتی در استان کرکوک دوخته شده و موصل هم از دور ما را می‌خواند. 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:29 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

در تازه‌ترین مورد از تیراندازی‌ها در آمریکا، این بار فردی ناشناس گروهی را در کلرادو آمریکا به رگبار بسته است.

در جریان تیراندازی روز شنبه، دستکم سه نفر کشته شده‌اند و فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله پلیس از پا درآمده است.

به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، پلیس منطقه «ال پاسو» اعلام کرده است که اولین گزارش‌ها در مورد این تیراندازی را ساعت 8:45 دقیقه صبح به وقت محلی دریافته کرده است. 

پس از رسیدن نیروهای پلیس به محل حادثه، این فرد به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و بعد هدف قرار گرفته است. 

پلیس هیچ گونه مشخصات یا هویتی از این فرد اعلام نکرده و گفته است که تحقیقات در این رابطه ادامه دارد. 

«کلرادو اسپرینگ» که این تیراندازی در آن رخ داده، حدود 445 هزار نفر جمعیت دارد و میزبان دانشکده نیروی هوایی آمریکاست.

حوادث مربوط به تیراندازی سالانه هزاران کشته در آمریکا بر جای می‌گذارد، با این حال قوانین سهل‌انگارانه حمل سلاح در این کشور همچنان پابرجاست و حتی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز که دستکم در ظاهر می‌گوید قوانین باید تغییر کنند، در 6 سالی که قدرت را در دست داشته، نتوانسته تغییری ایجاد کند.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:28 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

 جنگنده‌های آمریکایی در اقدامی قابل تامل، با بمباران یک مقر داعش در سوریه، تمام فرماندهان داعشی معترض به ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی را کشتند.

بر اساس گزارش های دریافتی، 27 تن از فرماندهان میدانی داعش که مدتی است اختلافات اساسی با سرکرده این گروه تروریستی پیدا کرده‌اند چند روز پیش در مقر شماره 11 داعش در نزدیکی رقه سوریه گرد هم آمدند تا درباره شکستن بیعت خود با ابوبکر البغدادی گفتگو کنند، اما هنگام برگزاری این نشست، جنگنده های آمریکایی با بمباران مقر 11تمامی این افراد را کشتند. 

تنها بازمانده این حادثه نیز که با خودرو در حال فرار به سمت سد البعث رقه بود مورد حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.

ابوبکر البغدادی چند سالی در زندان آمریکایی ها در عراق بوده و در سال 2006 آزاد شده است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:28 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: هاموند: امنیت کشورهای عربی، امنیت ماست/ناوها و اف-35هایمان در خلیج فارس مستقر می‌شوند

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان روز شنبه بار دیگر گفت لندن در کنار متحدان عرب خود ایستاده و کاملا از آن‌ها حمایت می‌کند.

هاموند که در نشست امنیتی منامه در پایتخت بحرین صحبت می‌کرد، گفت: «می‌خواهم بر تعهد بریتانیا بر امنیت شرکای سنتی‌مان در خلیج (فارس) تأکید کنم. همانطور که پارسال هم گفتم، "امنیت شما، امنیت ماست." این حرف آن موقع هم درست بود، الان هم درست است.»

وی با تأکید بر تعهد لندن بر امنیت شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس، گفت: «تا چند ماه دیگر سند "راهبرد خلیج (فارس)" خود ار که در آن چشم‌انداز روابط بریتانیا با شرکایش در خلیج (فارس) برای 20 سال دیگر تعیین شده، منتشر خواهد شد. از جمله موارد آن، نحوه عملیاتی کردن تعهداتمان برای حضور نظامی پایدارتر در منطقه، چه روی زمین، چه در دریا و چه در آسمان است.»

او در ادامه گفت انگلستان قصد دارد اوایل دهه آینده میلادی دو ناو هواپیمابر خود را که اکنون در حال ساخت هستند را همراه با جنگنده‌های اف-35 در خلیج فارس مستقر کند.

وزیر خارجه انگلستان در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله افراط‌گرایی پرداخت و گفت تنها شکست داعش کافی نیست، بلکه باید برای از بین بردن این خطر، با ایدئولوژی مخرب این گروه مقابله کرد.

انگلیس سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد در بحرین پایگاه نظامی دائمی احداث کند. برخی از کارشناسان با توجه به سیاست گردش به شرق آمریکا و احتمال کاهش حضور این کشور در منطقه خاورمیانه، اینطور گمانه زده‌اند که احتمال دارد انگلستان جایگزین آمریکا در آب‌های خلیج فارس شود.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:27 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: بازداشت ۲۹ نفر در آمریکا به اتهام قاچاق انسان و برده‌‌داری جنسی

مقامات آمریکایی از دستگیری دست‌کم 29 نفر در این کشور به اتهام خرید و فروش برده‌های جنسی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر دادستانی ایالت جورجیا اعلام کرده است این افراد با قاچاق زنان از کشورهایی نظیر مکزیک و منطقه آمریکای مرکزی، پس از انتقال آنان به این کشور از آنان به‌عنوان برده جنسی استفاده می‌کرده‌اند.

طبق بیانیه دادستانی دادگاه ناحیه جورجیا در روز گذشته، در این پرونده درمجموع 38 نفر دستگیر شده‌اند که 9 نفر از آنها متهم به توطئه و تبانی هستند. پرداخت جریمه مالی 250 هزار دلاری، و محکومیت حبس از یک تا پنج سال، از جمله مجازاتی است که برای این متهمان در نظر گرفته شده است.

در بازجویی‌های این پرونده که از سوی اداره مهاجرت و گمرک آمریکا صورت گرفته است، متهمانی از ایالت‌های آلاباما، جورجیا، فلوریدا، لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و تگزاس وجود دارند.

دولت آمریکا از سال 2014 تاکنون در پی کشف و انهدام این شبکه بوده است که با هدف قاچاق انسان و تجارت برده‌داری جنسی در ایالت‌های جنوب‌شرقی آمریکا شکل گرفته است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:26 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مرکز اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق امروز(شنبه) اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور حملات گسترده‎ای را علیه داعش در منطقه الرمادی استان الانبار و مناطق سنجار، موصل و تلعفر در استان نینوا واقع در شمال غرب این کشور انجام داده است.

خبرگزاری الحره به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق گزارش داد که در حملات هوایی و همچنین عملیات نیروهای زمینی نیروهای عراقی در استان‌های الانبار، صلاح الدین و نینوا، ۶۲ نفر از عناصر تروریستی تکفیری داعش از پای درآمدند.

بر اساس این گزارش، در حملات هوایی ارتش عراق به پایگاه‌های داعش در الرمادی، موصل، سنجار و تلعفر، ۱۹ موضع این گروه تروریستی منهدم و تجهیزات و مهمات آنها نابود شدند.

در همین حال، منابع امنیتی و محلی عراق اعلام کردند که نیروهای سرویس ضد تروریسم عراق امروز موفق شدند منطقه مجتمع مسکونی در منطقه «۷ کیلو» در غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار را از دست داعش آزاد کنند.

منابع محلی استان الانبار گزارش دادند که در این عملیات نیز تعدادی از عناصر تروریستی تکفیری داعش کشته و زخمی شدند.

برخی منابع غربی نیز تاکید کردند که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نیز در عملیات هوایی عراق شرکت داشتند.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:26 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

آقای ظریف!مراقب باشید برگ های برنده مقاومت در سوریه را نسوزانید

یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پایان نشست وین 2 درباره سوریه که جمع بندی این نشست را برای خبرنگاران تشریح کرده‌ بود، نکاتی را یادآور شد که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آقای ظریف گفته‌اند که بیانیه وین درباره سوریه با پافشاری ما «تعدیل» شد، این سوال را مطرح کرد که اصولاً چرا باید در نشستی شرکت کنیم که مجبور به تعدیل مواضع دیگران و خودمان شویم؟ تعدیل بیانیه در عین حال به معنای آن است که ما هم تن به عدول از بخشی از مواضع داده‌ایم. این در حالی است که در سیاست‌های اعلامی نظام، هیچ مجوزی برای معامله درباره سوریه وجود ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه با ذکر این نکته که در حالی است که رسانه‌های غربی القا می‌کردند ایران در دفاع از سوریه تنهاست اما با جانفشانی رزمندگان مقاومت، کشورهایی مثل روسیه و چین که دارای حق وتو در سازمان ملل هستند به جبهه ایران پیوستند، یادآور شد: اکنون که با پایمردی ایران، حزب الله، ارتش و نیروهای مردمی سوریه، تروریست‌ها و حامیان آنها زمینگیر شده‌اند، وادادگی و انفعال در عرصه دیپلماتیک موجب خواهد شد تا تمام برگ‌های برنده جبهه مقاومت بسوزد.

وی افزود: موضوع سوریه، بحث هسته‌ای نیست که آقایان بخواهند با عجله و طی 100 روز توافقنامه امضا کنند و همه برگ‌های برنده ایران و جبهه مقاومت را بسوزانند. خانواده شهدایی که در سوریه عروج کرده‌اند به دفاع شهیدانشان از حرم افتخار می‌کنند و کسی نباید و نمی‌تواند خون این شهدا را قربانی اهمال و انفعال دیپلماتیک کند.

این کارشناس مسائل دیپلماتیک یادآور شد: در فاجعه منا آقای ظریف و وزارت امور خارجه انفعالی‌ترین مواضع را اتخاذ کردند و اگر نبود مواضع قاطع رهبر انقلاب، روی عربستان بیش از این به ما باز می‌شد.

وی با بیان اینکه نتیجه «بستن با کدخدا» را در فاجعه منا دیدیم و ملاحظه کردیم که آمریکا به جای ایران، کشته شدن حاجیان را به سعودی‌ها تسلیت گفت و حتی حاضر نشد یک تسلیت خشک و خالی به ایران بگوید، گفت: مردم ایران حاضر نیستند در مواجهه با داعش و سایر تروریست‌های وابسته به اسرائیل و آل سعود کوتاه بیایند. هر گونه عدول از مواضع در مسئله سوریه، به منزله در معرض خطر قرار دادن امنیت کشور و ملت ایران است.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:24 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: انهدام یک هواپیمای جاسوسی عربستان در استان صعده

ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله یمن امروز(شنبه) اعلام کرد که موفق شدند یک هواپیمای جاسوسی عربستان را در منطقه «سحار» استان صعده هدف قرار دهند.

این چندمین هواپیما و پهپاد شناسایی و جاسوسی عربستان است که توسط پدافند هوایی نیروهای یمنی منهدم می شود.

گزارش بیشتری درباره جزئیات این حادثه منتشر نشده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی متعلق به ارتش عربستان را در منطقه ای از شهر الظاهر استان صعده سرنگون کنند.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:23 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: نیروهای مسلح ما آماده پاسخگویی به شرارت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دکترین دفاعی خود و با توجه به الزامات دفاعی ناشی از تهدیدات و برای حمایت از جریان مقاومت در تمامی زمینه‌ها بر توان دفاعی خود می‌افزاید و همواره نیروهای مسلح ما آماده پاسخگویی به شرارت‌های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و خواهند بود.

دهقان افزود: به نظرم زمان بیان اینگونه اظهارات در حالیکه که این دو رژیم در مسائل خود ساخته گرفتار و نیاز به کمک دیگران دارند، گذشته و ترجمان استیصال آنها فرافکنی عوامل شکست و تنها مصرف تبلیغاتی داخلی دارد؛ خوب است آقایان کتاب‌های خاطراتشان را از هم اکنون شروع به نوشتن کنند، شاید فرصت زیاد دیگری پیدا نکنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: چهره جنایتکارانه، آدمکش و متجاز اسرائیل و آمریکا بر همه ملت های جهان شناخته شده است و ملتها این دو رژیم را جنگ طلب، متجاوز، خونخوار و ضد حقوق بشر می دانند، لذا نیازی نیست که هر روز خودشان با زبان خودشان این معانی را اثبات کنند.

دهقان گفت: البته حتی ملتهای کوچک و بدون ابزار، تحقیر و شکست را بر آمریکا، اسرائیل و اذنابش تحمیل کرده‌اند مثل سومالی، حزب الله لبنان و حماس در اراضی اشغالی؛ قاعدتا ملت قدرتمند ایران با سابقه تمدن چندین برابر آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل این نوع سخنان را بیان ضعف و ناتوانی آنها می داند و در عین حال آماده است درسی فراموش نشدنی هم به متجاوزین بدهد.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:21 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

افسران - مرگ بر آمریکا

 

افسران - من از کودکی ،این شعار را یادگرفتم

 

 

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:,

] [ 7:11 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

افسران - امید به کفر و استکبار عین نفسانیت و خطا است...

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:,

] [ 22:8 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

افسران - چه تصویب بشود وچه نشود سیاست مادرمقابل دولت "مستکبرآمریکا " *هیچ تغییری نخواهدکرد .

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:,

] [ 22:8 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:42 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:42 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:41 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:40 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:39 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

در اولین همایش «حیات طیبه» انجام می‌شود؛

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

 مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در اولین همایش «حیات طیبه؛ پاسداشت ادبیات هنر و ادبیات انقلاب اسلامی» از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب ارزشمند «دختران آفتاب» رونمایی می‌کند.

این برنامه سه‌شنبه ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد و به سبب موضوع و مخاطب کتاب «دختران آفتاب» قرار است یکی از دبیرستان‌های تهران میزبان برگزاری آن باشد.
 
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دانلود نسخه موبایل | دانلود با کیفیت پایین | دانلود با کیفیت بالا 
کتاب «دختران آفتاب» توسط امیرحسین بانکی‌پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند، نگارش و از سوی انتشارات سروش برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.
این کتاب در سال ۹۲ به چاپ نهم رسیده است و در ساختاری داستانی، مسائل اجتماعی و مباحث فکری مرتبط با زنان را بررسی و تلاش می‌کند به آنها پاسخ دهد.
 
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31044/smpf.jpg
مؤسسه‌ی انقلاب اسلامی پیش از این در برنامه‌ها و همایش‌های متعددی از تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب‌های نویسندگان کشورمان رونمایی کرده است. در آخرین مورد پیش از کتاب «دختران آفتاب» از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آن بیست‌و‌سه نفر» در شهر کرمان رونمایی شد. کتاب‌هایی چون «من زنده‌ام»، «پنجره‌های تشنه»، «پایی که جا ماند» و «نورالدین پسر ایران» نیز از جمله آثاری هستند که در سالهای گذشته از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای آنان رونمایی شده است.
 
 
 
 
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ادامه مسیر چهار سال گذشته، مجموعه‌ی تصویری «بعثت خون» را در ۱۰ قسمت منتشر می‌کند.
در سومین قسمت از مجموعه تصویری بعثت خون ۹۳، روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام و عمر سعد در کربلا منتشر شده است. رهبر انقلاب این سخنان را در تاریخ بیستم مهرماه سال ۱۳۶۳ در نماز جمعه‌ی تهران بیان کرده‌اند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این فیلم می‌بینید | نماز جمعه تهران ۱۳۶۳/۷/۲۰
 
در آن هنگامى که حضرت به کربلا رسیده بودند و عمربن‌سعد در روز چهارم محرم ظاهراً وارد کربلا شد. یک مدتى، چند روزى بین امام حسین و عمر سعد هى گفتگو مى‌شد. چند بار عمر سعد بلند شد، آمد توى خیمه‌ى امام حسین، نشستند با هم صحبت کردند. در یکى از این صحبتها، خطاب به عمر سعد جمله‌ى حضرت، جمله‌ى طلبگارانه است، به عمر سعد مى‌گوید، حالا این‌جا ببینید شما تصور وضع را بکنید، امام حسین یک کسى است که قیام کرده و حالا آمده توى این بیابان به حسب ظاهر گیر افتاده و محاصره شده، ظاهر قضیه این بود دیگر. حضرت با یک مشت زن و بچه با پنجاه، شصت نفر، چهل، پنجاه نفر آن روز شاید هنوز هفتاد نفر هم نبودند. با چهل، پنجاه نفر مرد، جوان، پیر، همه جورى توى این بیابان ماندند، اطرافشان هم چند هزار مرد مسلحى که پول گرفتند آمدند این‌جا آدم بکشند؛ حیوانهاى وحشى، همان عُسلان‌الفلوات که خود حضرت در مکه فرمودند همانند گرگهاى درنده‌ى گرسنه‌ى صحرائى؛ شمشیرها دستشان، نیزه‌ها دستشان و دهانهاى بازشان را منتظر طعمه‌هاى امیرعبیدالله قرار دادند. یک عده اینجورى امام حسین را محاصره کرده‌اند. خب، ظاهر قضیه این است که حسین‌بن‌على این‌جا گیر افتاده دیگر، در یک چنین وضعى شما ببینید لحن یک آدم چگونه خواهد بود. حالا هم فرمانده‌ى همان لشکرى که على‌الظاهر پیروز هست آمده توى خیمه‌ى امام حسین، صحبتى که بین اینها خواهد گذشت چگونه است؟ قاعدتاً این صحبت این خواهد بود که او ملامت کند، آقا چرا آمدى؟ حضرت هم بگویند دیگر حالا شده یک کارى بکنیم، فلان. مى‌بینیم درست به عکس است. وقتى مى‌آید توى خیمه‌ى امام حسین، امام حسین سؤال مى‌کنند یابن‌سعد! تو چرا حاضر نیستى که با ما حرکت کنى، قیام کنى؟ او مى‌گوید که من بچه‌هایم در آن جایند و گیر مى‌افتند. حضرت مى‌گویند برو پس نجنگ با ما، از فرمان عبیدالله سر باز بزن. مى‌گوید نمى‌توانم، مى‌ترسم، به من حمله مى‌کنند، مالم را مى‌گیرند. یعنى حضرت او را در موضع انفعال قرار مى‌دهد. به او اعتراض مى‌کند و او در صدد عذرخواهى از امام حسین برمى‌آید. یک چنین روحیه‌ى قوى و محکمى.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
* همچنین «مجموعه طرح بعثت خون» مشتمل بر  ۱۰ تصویرسازی از واقعه‌ی عاشورا به همراه جملاتی از رهبر انقلاب، تهیه و منتشر شده است.
 

گزیده دیدار: ماجرای گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام و عمر سعد در کربلا

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید : 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:34 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید [درباره فاجعه منا] تحقیقات بشود؛ من در مورد علل این حادثه، قضاوت پیش از موعد ندارم [ولی‌] حتماً بایستی از دنیای اسلام -از جمله از کشور ما- کسانی باشند، بروند، از نزدیک تحقیق کنند، مشخّص کنند که علّت حادثه چه بوده؛ بحثی در آن نیست. 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:33 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 16:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه «در سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشتیم» تاکید کرد که سرنوشت تهاجم عربستان سعودی به یمن شکست و ناکامی خواهد بود.

سید نصرالله در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاهواز» ایران که از مرکز استان خوزستان پخش می‌شود، گفت: ایستادگی ملت، ارتش و رهبری سوریه علت پیروزی‌اش بر تهاجم جهانی طی پنج سال گذشته است.

سوریه، مرحله خطر را پشت سر گذاشت

وی با بیان اینکه ملت سوریه در قبال توطئه‌ گروه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه کشورش هوشیار بود، افزود: سوریه جایگاهی اساسی و بزرگی در محور مقاومت دارد و عامل بزرگی در ناکامی طرح‌های آمریکایی داشت. بنابراین (دشمنان محور مقاومت) خواستند تا آن را هدف قرار دهند و حقیقت (تحولات سوریه) همین است.

نصرالله با بیان اینکه واقعیت‌ تحولات سوریه کم‌کم برای ملت این کشور روشن می‌شود، تاکید کرد که سوری‌ها دریافتند که برنامه غربی‌ها برای کشورشان، دموکراسی نبوده بلکه نمونه‌ وحشیانه‌ای از داعش است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: تا کنون میلیاردها دلار برای نابودی سوریه هزینه شده و صدها تن سلاح و مهمات و ده‌ها هزار جنگجو از کشورهای مختلف جهان به سوریه آورده شدند. کشورهای جهان و رسانه‌های جهانی و عربی را (علیه نظام سوریه) بسیج کردند و با هدف سرنگونی نظام سوریه و سیطره بر این کشور به تفرقه انگیزی مذهبی پرداختند.

وی با بیان اینکه در سایه تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، مرحله خطر در سوریه را پشت سر گذاشتیم،‌ افزود: تحولات سوریه روند جدیدی به خود خواهند گرفت و احتمالاتی وجود دارد که این قضیه در مسیر راه‌ حل‌های سیاسی جدی قرار داده شود زیرا جهانیان روند نگریستن واقع‌گرایانه به این قضیه را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: عربستان شکست سختی می‌خورد/ اگر ایران نبود چه بر سر کشورهای منطقه می‌آمد/ سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشت

عربستان در یمن شکست سختی می‌خورد

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه «یمن بر تهاجم سعودی آمریکایی پیروز خواهد شد»،‌ افزود: ملت یمن بر دستیابی به استقلال پافشاری می‌کند و بازگشت به دوران بردگی (عربستان) را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی می‌خواهد انقلاب ملت یمن را دنباله روی جمهوری اسلامی (ایران) جلوه دهد، تاکید کرد: چنین موضوعی دروغ، بهتان و ظلم بزرگی است. شبکه‌هایی که حق و حقیقت را بیان می‌کنند و از واقعیت‌ تحولات سخن می‌گویند حتی در صورتی که امکانات اندکی داشته باشند، از صدها شبکه ماهواره‌ای که میلیاردها دلار به آنها تزریق می‌شود و مبتنی بر دروغ و فریب‌کاری است، تأثیرگذارتر خواهند بود.

نصرالله تاکید کرد که عربستان سعودی همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را وابسته به خود می‌داند و در طول دهه‌های گذشته سعی کرده این مفهوم را نهادینه سازد.

دبیر کل حزب الله لبنان بار دیگر تاکید کرد: همچنان اطمینان دارم که عربستان سعودی در یمن شکستی تاریخی خواهد خورد. پیروزی یمن خواهد رسید ولی با کیفیت و زمانی که خدا می‌خواهد.

انقلاب اسلامی و رهبرش نعمت است

نصرالله با اشاره به اهمیت جایگاه ایران و انقلاب اسلامی گفت: اگر جمهوری اسلامی نبود چه بر سر کشورهای منطقه می‌آمد؟. ما از واقعیت‌ها سخن می‌گوییم، واقعیت‌هایی که ما و نسل ما آنها را دیده‌ایم. بنابراین یک نعمت الهی بزرگ نصیب ما شده است. وجود انقلاب اسلامی با چنین رهبر شجاع، پرهیزگار و بی نظیری، نعمتی است برای ایران و مسلمانان. اما مشکل اینجاست که برخی‌ها قدر این نعمت را نمی‌دانند..ایران خطه‌ای امن و باثبات و صاحب اراده است.

طرح سعودی‌ در بحرین  همانند طرح صهیونیست‌ها در فلسطین

وی با انتقاد از عربستان در موضوع بحرین گفت: طرح عربستان در بحرین شبیه طرح صهیونیستها در فلسطین است. حاکمان بحرین صاحب اختیار نیستند و برای تصمیم گیری باید به عربستان رجوع کنند. ملت بحرین درگیر جنگی موجودیتی است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مردم بحرین هزینه عدم اجازه به آنها برای دستیابی به اهدافشان را می‌پردازند تا راه مطالبه حقوق و مشارکت مردمی در عربستان سعودی باز نشود... مبارزات ملت بحرین مبارزه‌ای تاریخی است و محدود نخواهد بود.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 14:1 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

سردار حسین همدانی از فرماندهان عالی رتبه سپاه و یکی از ارشدترین مستشاران ایران در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) روز گذشته پس از سال ها مجاهدت در راه خدادر مسیر حلب به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی به عنوان یکی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت که نهایتا در حین انجام ماموریت در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

در حرم حضرت زینب(س)

 

وی در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

دیروز و امروز سردار

 

با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

در دیدار فرماندهان سپاه با فرمانده معظم کل قوا

 

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهای زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده ایشان گذاشته شود.

مسئولیت‌های سردار حسین همدانی در 8 سال دفاع مقدس:

1 ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان

2 ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان

3 ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس

مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:

1 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت

2 ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران

3 ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)

4- فرماندهی سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ

5ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

6ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان

گفتنی است، سردار همدانی، مفتخر به دریافت 2 نشان «فتح» از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

نام این سردار شهید سپاه در میان لیست تحریم های اتحادیه اروپا نیز بود.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 13:59 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

پس از انتشار خبر شهادت سردار حسین همدانی در سوریه بسیاری از همراهان آن عزیز و هنرمندان در فضای مجازی یادداشت منتشر کردند و این واقعه دردناک را به همه هموطنان تسلیت گفتند.

ابراهیم حاتمی سینماگر انقلاب و دفاع مقدس نیز پس از انتشار این خبر یادداشتی را در فضای مجازی منتشر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

خبرگزاری فارس: سردارِ سربدار حسین همدانی بازمانده قافله‌ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود

یا خدا

خبر آمد که سردار حسین همدانی رفت.

لحظه‌ای که خبر به جانم نشست، بیش از آنکه به سردار فکر کنم از جا ماندگی خودم حالم گرفت.

سردار که باید می‌رفت. سردار که در صراط رفتن بود و مگر جز این ، زیبنده سردار بود.

این مائیم که در این هندسه حضور ، حصاری به قد عادات‌مان به دور خویش کشیده‌ایم و سردارِ سربدار این هندسه را بر هم زد و رفت.

سردارِ سربدار حسین همدانی ، آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد سالهاست که می‌رفت و ما گمان کردیم در کنارمان است. او بازمانده قافله‌ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود.

گمانم اکنون سردار سلیمانی غصه‌دار است ، گمانم اکنون مرغان دشت جهاد هوایی شده‌اند. ولی شما مرغان وحشی کجا و ما اهلی شدگان در قفس عادات کجا. آیا کسی صدای ما را می‌شنود؟ آیا امیدی برای ما هم هست؟

 

ابراهیم حاتمی‌کیا / جمعه 17 مهر 1394

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 13:58 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، دیشب (پنجشنبه) در سوریه به شهادت رسید.

سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.

خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خیّن» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 13:57 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب پیش از ظهر امروز در دومین روز همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت که به همت موسسه روایت سیره شهدا در مرکز آموزشی عمار نیروی انتظامی در حال برگزاری است، با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از داشته‌های ایران در اختیار دشمن بوده است تصریح کرد: ملت ایران با تکیه بر آرمان امام خمینی(ره) و وعده‌های خداوند تبارک و تعالی در مقابل کشورهای مختلف استکباری ایستادگی کردند.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که کشورهای استکباری از رژیم شاهنشاهی انجام می‌دادند مطرح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی توانست قدرت وحدت مردم ایران را به همگان اثابت کند.

رئیس قرارگاه بصیرتی عمار با تاکید بر اینکه دشمن تصور نامناسبی نسبت به قدرت مردم ایران داشت مطرح کرد: معجزه رای مردم به نظام اسلامی قوی‌تر از برکناری نظام شاهنشاهی بوده است زیرا مردم به حکومتی رای دادند که نسبت به ابعاد آن آگاهی نداشته و فقط از فرمان امام خود پیروی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان سکو پرش مقدمه‌ای برای فراهم‌سازی بسترهای ظهور امام زمان(عج) است و استکبار اکنون اقدامات خود را برای نرسیدن ملت ایران به این هدف برنامه‌ریزی می‌کند.

طائب از سخنان امام راحل(ره) در مورد حکومت استکباری آمریکا یاد کرد و گفت: امام زمان(عج) پرچم اسلام را از کنار خانه خداوند تحویل می‌گیرند و به همین منظور خانه خدا باید امن باشد؛ شعار امام خمینی(ره) مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی راهبرد تحقق اهداف جامعه اسلامی است.

وی تضعیف حکومت استکباری آمریکا را یکی از راهبردهای اصلی امام راحل(ره) خواند و ادامه داد: اعتراض آمریکا نسبت به حرکت نظامی روسیه علیه داعش در سوریه ادعاهای دروغین او را آشکار می‌کند.

طائب با تاکید بر اینکه بدون تضعیف آمریکا نمی‌توان رژیم صهیونیستی را نابود کرد افزود: صلح و ارتباط بین پیروان پیامبر اسلام و پیروان شیطان شدنی نیست.

استاد برجسته حوزه عملیه از نفوذهای فرهنگی دشمن برای تخریب افکار عمومی جامعه اسلامی یاد و عنوان کرد: امام حسین(ع) تابلو اصلی فرهنگ جهاد و شهادت است و اکنون دشمن این تابلو را مورد هدف خود قرار می‌دهد و از واقعه کربلا به عنوان صحنه مذاکره یاد می‌کند؛ این سخنان بدون برنامه‌ریزی بیان نشده است زیرا انسان آزاده به خود اجازه نمی‌دهد مظهر مقاومت عالم را به عنوان عنصری که برای رسیدن به تفاهم برد برد با دشمن مذاکره کرده است، معرفی کند.

وی یادآور شد: کلمه برد برد به معنای قبول ذلت است زیرا بیعت آمریکا و پذیرفتن خواسته‌های او هدف اصلی آمریکا در این مذاکرات است که با پذیرش آن جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

طائب به زیاده‌خواهی کشورهای استکباری اشاره کرد و افزود: ملت ایران با فرهنگ جهاد و شهادت در مقابل دنیا ایستاد و بنیان‌گذار کبیر انقلاب بارها از قدرت خداوند تبارک و تعالی به عنوان عامل اصلی پیروزی انقلاب یاد کرده‌اند اما اکنون برخی از افراد به دنبال جایگزین کردن کدخدا به جای خدا هستند و مبلغان در محرم امسال باید مردم را سمت خدا سوق دهند زیرا اکنون ملت به جای خدا به مذاکرات با کدخدا چشم بسته‌اند و این امر خواسته دشمن است.

وی ادامه داد: وضعیت رکود کشور در حال رسیدن به بحران است زیرا برخی با هدایت افکار به سمت اهداف دنیایی و نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده‌اند و راهکار این مشکل حرکت جامعه به سمت فرهنگ جهاد و شهادت است.

طائب با بیان اینکه دشمن در توافقنامه با معنای کلمات بازی می‌کند مطرح کرد: مسئولان تفاهمی را امضا کردند که تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد و این موضوع به خوبی در تفاهم‌نامه‌های قبلی قابل مشاهده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت با جابه جا کردن کدخدا و خدا روز پرداخت یارانه را روز مصیبت خود می‌داند مطرح کرد: بعد از برجام نفت را به 30 دلار می‌رسانند تا استخراج نفت برای کشور ارزش مادی نداشته باشد؛ راه مقابله با این نفوذ دشمن حرکت به سمت خدامحوری است و اکنون سپاه با تکیه بر این اصل توانسته در کشورهای مختلف از جمله سوریه نقش‌آفرینی کند.

طائب اظهار کرد: برجام مرده متولد شد و اکنون برای آن به دنبال قبر می‌گردند اما روند جدید مذاکرات مستقیم با آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی در کشور و ایجاد سفارتخانه شیطان بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 13:53 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

در آستانه فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ی برگزیده از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام را منتشر کرد:

 

* در زندگی حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یک نقطه‌ی برجسته، مثل قله‌ای که همه‌ی دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، وجود دارد و آن عاشورا است

* تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست.

* یکی از بزرگترین نعمتها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم ونعمت عاشورا برای جامعه شیعیِ ماست. 

* قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21660/C/13910909_0221660.jpg


* در ماه محرم، معارف حسینی و معارف علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مردم بیان کنید.

* اگر برای ذکر مصیبت، کتاب «نَفَس المهمومِ» مرحوم «محدّث قمی» را باز کنیدو از رو بخوانید، برای مستمع گریه‌آور است و همان عواطفِ جوشان را به‌وجود می‌آورد. چه لزومی دارد که ما به خیال خودمان، برای مجلس‌آرایی کاری کنیم که اصل مجلس عزا از فلسفه واقعی‌اش دور بماند؟!

* وقتی شعر را میخوانیم، به فکر باشیم که از این شعر ما ایمان مخاطبان ما زیاد شود. پس، هر شعری را نمیخوانیم؛ هرجور خواندنی را انتخاب نمیکنیم؛ جوری میخوانیم که لفظ و معنا و آهنگ، مجموعاً اثرگذار باشد. در چه؟ در افزایش ایمان مخاطب.

* برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداریهای سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است. 


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/18074/C/13900903_0118074.jpg
* من حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند، من قلباً از اوناراضی‌ام.

* لازم است از همه برادران و خواهرانی که در سراسر کشور، در ایّام عزاداری، با اقامه عزا و به راه انداختن مراسم عزاداری، بخصوص با اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا و با عرض ارادت به خاندان پیامبر، این روزها را بزرگ داشتند سپاسگزاری کنم.

* هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است.

* اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر می‌افتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد.


* اگر فداکاری بزرگ حسین‌بن‌علی علیه‌السلام نمی‌بود که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلی متوجه و بیدار کرد در همان قرن اول یا نیمه‌ی قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلی برچیده می‌شد.

* کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. 

* عبرت آن است که انسان نگاه کند و ببیند چطور شد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - همان کودکی که جلوِ چشم مردم، آن همه موردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبر درباره‌ی او فرموده بود: «سیّد شباب اهل الجنه»؛ سرور جوانان بهشت - بعد از گذشت نیم قرن از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد؟!

* امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان- حضرت بیانات عجیبی دارد که تو کتابها ثبت و ضبط است- بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‌‌ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت.

* عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند. 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24385/C/13920813_0124385.jpg
* درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است. یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این، یکی از درسهای عاشورا بود.

* امام بزرگوار ما، محرّم را به عنوان ماهی که در آن، خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مطرح نمود و به برکت محرّم، با همین تحلیل و منطق، خون را بر شمشیر پیروز کرد. این، یک نمونه از جلوه‌های نعمت ماه محرّم و مجالس ذکر و یاد امام حسین علیه‌السّلام است که شما دیدید.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21518/C/13910827_0521518.jpg
* درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم.
 
* پروردگارا! تو را به حسین و زینب علیهماالسّلام قسم می‌دهیم که ما را جزو دوستان و یاران و دنباله‌روان آنان قرار بده.
* پروردگارا! حیات و زندگی ما را زندگی حسینی و مرگ ما را مرگ حسینی قرار بده.
* پروردگارا! امام بزرگوار ما را که به این راه هدایتمان کرد، با شهدای کربلا محشور کن. شهدای عزیز ما را با شهدای کربلا محشور کن.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:,

] [ 13:44 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه