دیدار اهل ادب با استاد ادب

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به حركت مستمر و رو به جلو و پیشرفتهای قابل توجه در شعر كشور خاطرنشان كردند: شعر یكی از برجسته ترین هنرهاست و هنرمندان شاعر مسئولیت سنگینی در قبال مسائل اصلی كشور و حركت عظیم تاریخی و الهام بخش انقلاب اسلامی دارند كه باید این هنر بسیار فاخر و كهنه نشدنی را در خدمت انجام این مسئولیتهای بزرگ قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، "احساسات بشری"، "دلتنگی ها" و "اندیشه و حكمت" شاعر را سه فصل تشكیل دهنده شعر خواندند و افزودند: بیان احساسات شاعرانه و عاشقانه و همچنین بیان دلتنگی ها از آنچه در زندگی جاری وجود دارد، دو بخش از شعر است كه به رسمیت شناخته می شود اما نباید با افراط در این دو بخش، حكمت و اندیشه در شعر نادیده گرفته شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شعر برجستگان و بزرگان شعر و ادب فارسی نظیر سعدی و حافظ و صائب، گفتند: در سروده های این شاعران بزرگ بیان احساسات و دلتنگی ها وجود دارد اما "حكمت و اندیشه" نیز در سراسر اشعار آنان گسترده است و در واقع اندیشه حكیمانه است كه شعر و شاعر را به قله می رساند.
ایشان تأكید كردند: گنجاندن معارف اسلامی، سبك زندگی اسلامی، اندیشه حكیمانه و مسائل لازم برای آموختن به انسانها نباید در شعر مورد غفلت قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شاعر را در مواجهه با مسائل جامعه دارای مسئولیت دانستند و افزودند: امروز حركت عظیم تاریخی ملت ایران الهام بخش مجموعه های بزرگ بشری است و مسأله انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر نظام سلطه ی بین المللی و زورگویی های جهانی می بایست در شعر شاعران ظهور و بروز داشته باشد.
رهبر انقلاب جهاد هشت ساله در دوران دفاع مقدس، جهاد برای بنای جامعه اسلامی، جهاد در زمینه ی اصلاح سبك زندگی، جهاد استحكام بخشیدن به ساخت قدرت ملی و مسائلی از قبیل بیداری اسلامی و فلسطین را از دیگر موضوعات مهم خواندند كه باید در شعر شاعران تجلی پیدا كند.
توصیه ی آخر حضرت آیت الله خامنه ای به جامعه شعر كشور توجه ویژه به شعر كودك و نوجوان بود.
ایشان شعر كودك را كه متضمن مفاهیم حكمت اسلامی و سیاسی باشد، از موضوعات مهم و ضرورت های عرصه ی شعر خواندند و خاطرنشان كردند: در كنار پرورش استعدادهای جوان لازم است حكمت اسلامی و ایرانی در اشعار فارسی گنجانده شود.
قبل از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، تعدادی از شعرا سروده های خود را با مضامین اخلاقی، دینی، آیینی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی قرائت كردند.
در ابتدای این دیدار، شاعران در فضایی صمیمی با رهبر معظم انقلاب از نزدیك گفت وگو كردند.
حاضران همچنین، نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه و روزه خود را همراه ایشان افطار كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,

] [ 6:2 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه