مراسم تنفیذ

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حضرت آيت الله خامنه ای در حكم تنفيذ رياست جمهوری آقای روحانی كه حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری آن را قرائت كرد، مشاركت گسترده مردم در انتخابات را نشانِ پختگی و بلوغ سیاسی ملت و دربردارنده پیامهای روشنِ «وفاداری به انقلاب»، «اعتماد و امید به نظام» و «اعتماد به روحانیت شجاع» دانستند و تصریح كردند: ملت ایران به دشمنان كه برای دلسرد كردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نكرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد.
متن حكم تنفيذ رياست جمهوری آقای دكتر روحانی را از اینجا بخوانید.
پس از قرائت حكم تنفیذ ریاست جمهوری آقای روحانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی متانت، آرامش، شكوه و صفا و صمیمیت جاری در مراسمِ دست به دست شدن قدرت اجرایی كشور را پدیده ای بسیار ارزشمند و مهم خواندند كه ریشه در مردمسالاری دینی دارد.
ایشان با اشاره به فقدان حاكمیت مردم در دوران دیكتاتوری وابسته پهلوی و قبل از آن افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مزه مردم سالاری را چشید و كارها در مدار اسلام عزیز، بدست مردم افتاد.
رهبر انقلاب با اشاره به نقش آفرینی مردم در همه مسائل مهم و مسئولیتهای اساسی كشور خاطرنشان كردند: در ۳۴ سال اخیر تقریباً هر سال یك انتخابات برگزار شده و مردم در روند مدیریت و برنامه های كلان كشور تصمیم گیری، نظارت و عمل كرده اند.
ایشان در تبیین بیشتر خصوصیات «مردم سالاری اسلامی» افزودند: در این نظام مردمی، رابطه مردم و مسئولان، به چارچوبهای قانونی منحصر نمی شود بلكه رابطه ای مستحكم، عاطفی و ایمانی است كه از عمق اعتقادات دینی و تعهد ملت به مبانی و اصول انقلاب سرچشمه می گیرد و مسئولان را هدایت می كند.
حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان نمونه ای از اعتقادات اسلامی و تعهد انقلابی ملت، به حضور پرشكوه مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره كردند و افزودند: در این هوای گرم و با دهان روزه، چه انگیزه ای جز ایمان دینی و وفاداری به آرمانهای انقلاب، مردم را به حضور در خیابانها، ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و اعلام موضع درباره مسئله فلسطین كشانده بود؟
ایشان همچنین با یادآوری حضور شورانگیز همه قشرهای ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال تأكید كردند: در انتخابات نیز همین احساس تعهد و تكلیف است كه ملت را پرشور و پرنشاط به میدان حضور سیاسی و اجتماعی می كشاند و حماسه می آفریند كه همه مسئولان باید این حقیقت را همیشه به یاد داشته باشند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: این راه پربركت را امام حكیم جلوی پای مردم ما گشود و ملت نیز تا امروز با وفاداری كامل آن را ادامه داده است و در آینده نیز به فضل الهی همینگونه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را به معنای قبول زحمتِ كار و تلاش سنگین و خدمت بی وقفه به مردم خواندند و افزودند: خوشبختانه بر اثر زحمات متراكم مسئولان گذشته، ظرفیتهای فراوانی در كشور وجود دارد كه باید از همه آنها استفاده كرد.
ایشان با توصیه مردم و مسئولان به بردباری و صبر و شكیبایی افزودند: از خدا می خواهیم كه كارهای كشور هر چه سریعتر به پیش برود اما باید توجه داشت كه كارهای كلان، طبیعتاً زمان بر است بنابراین نباید توقع داشت كه مشكلات اقتصادی و دیگر مشكلات در مدت كوتاهی برطرف شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور محترم و هیأت دولتی را كه از مجلس رأی اعتماد می گیرد به تلاش بیوقفه اما پرهیز از شتاب زدگی توصیه و خاطرنشان كردند: باید با تكیه بر بشارتهای گوناگونی كه در كشور وجود دارد و استفاده از همه ظرفیتها گامها را محكم و مطمئن برداشت.
رهبر انقلاب اسلامی برخوردهای خصمانه جبهه دشمنان و در رأس آنان امریكا را با ملت ایران یادآوری كردند و افزودند: همانگونه كه رئیس جمهور محترم نیز به تحریم ها و رفتارهای دشمنان اشاره كرد این رفتارها برای مردم مشكلاتی به همراه می آورد اما تجربه ها و درسهای با ارزشی هم در اختیار مسئولان و مردم قرار می دهد.
ایشان تلاش برای استحكام ساخت و اقتدار درونی كشور را درس بزرگ فشارهای اقتصادی دشمنان برشمردند و تأكید كردند: باید هرچه می توانیم خود را در داخل مقتدر كنیم و دل به بیرون نبندیم چرا كه هركس به بیرون دل ببندد وقتی با فشارها مواجه می شود خلع سلاح خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای حل مسائل اقتصادی و استمرار پیشرفتهای علمی را در استحكام ساخت درونی دارای اهمیت درجه یك خواندند و تأكید كردند: باید با جدیت این دو مسئله را دنبال كرد.
رهبر انقلاب با تأیید نظر دكتر روحانی درباره برخورد حكمت آمیز با ارتباطات بین المللی و مسائل سیاسی افزودند: مسائل سیاسی هم مهم است و حتماً باید كارها حكمت آمیز و عاقلانه انجام شود البته ما دشمنانی هم داریم كه زبان عقلایی، زیاد سرشان نمی شود اما بهرحال وظیفه داریم كه مسائل را حكیمانه، با استحكام و با توجه به اهداف نظام به پیش ببریم.
ایشان با استناد به آیات قرآنی، راه وسط را همان راه اسلام خواندند و افزودند: اسلام وظیفه و راه موفقیت را مشخص كرده است و همه باید به دنبال جلب رضایت پروردگار و انجام دادن تكلیف باشیم.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: برخی دشمنان از روز اول پیروزی انقلاب به صراحت، نابودی انقلاب و محو نظام اسلامی را هدف خود اعلام كردند اما با گذشت ۳۴ سال از آن روز، نه تنها نتوانسته اند جمهوری اسلامی را متزلزل كنند بلكه حتی قادر نبوده اند پیشرفت نظام را سد كنند.
رهبر انقلاب اسلامی الطاف الهی، حضور مردم و تلاش مسئولان را زمینه ساز ناكامی دشمنان و دستیابی به پیشرفتهای تحسین برانگیز خواندند و خاطرنشان كردند: همه این موفقیتها به بركت پایبندی به «اسلام و ارزشهای اسلامی» و عمل به رهنمودها و خطوط روشنی بوده است كه امام بزرگوار برای ملت به یادگار گذاشته است.
ایشان، مسئولان قوای اجرایی، مقننه و قضاییه را به حداكثر همكاری برای حل مشكلات توصیه كردند و افزودند: باید با تكیه بر امكانات فراوان كشور، به كارهای بزرگ همت بگماریم.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مشكلات اقتصادی – سیاسی جهان اسلام و اوضاع ناآرام برخی كشورهای منطقه افزودند: حضور ظالمانه و جنایت بار رژیم غاصب صهیونیستی در ۶۵ سال اخیر، از جمله مشكلاتی است كه متأسفانه با حمایت برخی مستكبران جهانی، استمرار یافته است كه در این اوضاع منطقه و جهان، جمهوری اسلامی با مواضع روشن به راه پیشرفت خود ادامه می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور منتخب را فردی آزموده شده و جزو عناصر و خدمتگزاران قدیمی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان كردند: آقای روحانی در دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی كارها و خدمات فراوانی انجام داده و امروز هم كه به آرای ملت مفتخر شده است به فضل و یاری الهی، منشأ خدمات دیگر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با درخواست از همه جریانهای گوناگون سیاسی و شخصیتها و عناصر متنفذ برای كمك به آقای روحانی و دولت وی تأكید كردند: امیدواریم رئیس جمهور وظایف سنگین خود را به خوبی انجام دهد و توقعات مردم را به بهترین وجه برآورده سازد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تشكر از آقای احمدی نژاد و دولت وی كه خدمات بسیار و كارهای مهمی انجام داده اند افزودند: كارهای فراوان دیگری نیز وجود دارد كه ان شاءالله با همت مسئولان و ملت انجام می شود و نشان می دهد جریان پیشرفت ایران، توقف ناپذیر است.

در این مراسم همچنین دكتر حسن روحانی در سخنانی رأی اعتماد ملت بزرگوار ایران و امضای حكم ریاست جمهوری بدست رهبر معظم انقلاب را افتخاری برای خود دانست و با سپاس به درگاه خداوند منان تأكید كرد: انتخابات خرداد ۹۲ با شفافیت، رقابت و آرامش كامل برگزار شد و با استقبال و تأیید عموم ملت روبرو گشت.
رئیس جمهور با اشاره به نقشه های بدخواهان ایران برای ایجاد شكاف میان ملت و حاكمیت گفت: آنها تلاش می كردند كشور ما در پی تحریم، به انزوا و ستیز داخلی برود اما مشاركت گسترده ملت در انتخاباتی پرشور، حماسه ای كم نظیر آفرید و اتكاء به خرد جمعی و مشاركت همه فعالان پایبند به نظام، نشانگر بلوغ و اعتماد هرچه بیشتر مردم و حاكمیت شد.
آقای روحانی در تبیین ابعاد مختلف انتخابات ۲۴ خرداد افزود: انتخاب فردی كه سالها در مسئولیتهای خطیر نظام اسلامی انجام وظیفه كرده است، نشان دهنده عزت خواهی ملت، نبود شكاف میان مردم و دولت، نهادینه شدن مردم سالاری و پختگی و تعمیق انقلاب اسلامی است.
آقای روحانی، مشاركت بالا و برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات ریاست جمهوری، شعارها و سیاستهای نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد را نشان دهنده فرآیند رو به كمال مردم سالاری دینی در نظام اسلامی دانست و گفت: نشاط و امیدی كه از دل این انتخابات برآمد، سرمایه اجتماعی جدیدی برای ایران مهیا كرده كه علاوه بر رفع تهدیدها، فرصت های نویی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه و هدفمند كشور بوجود آورد ه است.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از رهبر انقلاب اسلامی و «مراجع، علما ، نخبگان، جریانات و گروههای مختلف سیاسی و آحاد مردم كه زمینه ساز امید و اعتماد بزرگ در انتخابات ۲۴ خرداد شدند، افزود: وظیفه محوری من، حفظ این عشق و امید و اعتماد است.
آقای روحانی، مردم را شگفتی آفرین انتخابات خواند و خواستِ آنها را تغییر و تحول دانست و خاطرنشان كرد: حداقل انتظار مردم از دولت جدید، ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه ها و رفع دغدغه ها و تنگناها بویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی است.
رئیس جمهور لازمه پاسخگویی دولت به انتظارات مردم و پایبندی به عهد و پیمانی را كه با مردم بسته است، راستگویی با مردم و وفاداری به آنها دانست و تأكید كرد: این دولت بر عهد خود در شكوفا كردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین و تحقق احكام نورانی اسلام وفادار خواهد بود.
آقای روحانی با اشاره به امكانات و توانایی های دولت افزود: برآورده كردن انتظارات و خواسته های مردم، به یكباره امكان پذیر نیست اما دولت تلاش خواهد كرد، مسائل را با مردم، با صداقت در میان بگذارد و از قوای دیگر استمداد جوید.
رئیس جمهور با تأكید بر اینكه حفظ فضای امید و نشاط، با رویكرد اعتدالی و تعاملی و تمركز بر قانون گرایی امكان پذیر است، گفت: اعتدال به معنای عدول از اصول و محافظه كاری در برابر تغییر و تحول نیست بلكه اعتدال رویكرد خردورزانه، فعالانه و صبورانه در جامعه، برای دور شدن از افراط و تفریط است.
آقای روحانی، استمرار مسیر مردم سالاری دینی را از طریق رویكرد اعتدال امكان پذیر دانست و خاطرنشان كرد: من خود را موظف به پیگیری رویكرد اعتدالی در قالب برنامه ها و اقدامات دولت می دانم.
وی تمركز بر مسائل اقتصادی و مهار آسیب های اجتماعی را از برنامه های اصلی دولت یازدهم برشمرد و افزود: دولت، در عرصه های بین المللی نیز گام های اساسی برای تأمین منافع ملی و رفع تحریم های ظالمانه برخواهد داشت.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: اگر خلق حماسه سیاسی با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و مشاركت گسترده مردم، امكان پذیر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز امكان پذیر خواهد بود.
آقای روحانی همچنین از خدمات دولت های گذشته بویژه دولت دهم و آقای احمدی نژاد تشكر و قدردانی كرد و در پایان سخنان خود گفت: سنگینی بار این رأی و این تنفیذ را بر دوش خود احساس می كنم و به خدا پناه می برم و از او برای انجام این وظیفه سنگین استمداد می جویم.

در این مراسم همچنین وزیر كشور گزارشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بیان كرد.
آقای مصطفی نجار از چهار اصل «قانونمداری»، «امانتداری رأی مردم»، «عدالت مداری و برقراری شرایط برابر تبلیغاتی برای نامزدها» و «ایجاد زمینه ی مشاركت گسترده مردم» به عنوان خطوط و اصول كلی دستگاههای برگزار كننده انتخابات یاد كرد.
وزیر كشور با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، از حضور ۳۶ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۵۱ نفر از میان ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار  و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رأی دادن و مشاركت حدود ۷۳ درصدی خبر داد و افزود: دكتر حسن روحانی با كسب ۱۸ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۰۰ رأی و كسب اكثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.
وزیر كشور با اشاره به تدابیر حكیمانه رهبر انقلاب و تأكید بر برگزاری انتخابات قانونمند با مشاركت گسترده مردم و روشنگری های ایشان درخصوص نیات پلید و اهداف سوء دشمنان، گفت: انتخابات ۲۴ خرداد مانند همه انتخابات گذشته با شكوه، قانونمند، سالم و رقابتی برگزار شد و خط بطلانی بر سیاه نمایی های دشمنان و ادعاهای افرادی كشید كه در سال ۸۸ با عبور از قانون، كام ملت را تلخ كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:,

] [ 22:11 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه