سبدی پر از علامت سوال

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

ابهامات اولین سبد کالای دولت همچنان باقی است!!!

توزیع اولین سبد کالایی که مسئولان اقتصادی دولت یازدهم قول آن را داده بودند، امروز در حالی آغاز شد که ابهامات فراوان مربوط به آن همچنان باقی است.

 طرح توزیع سبد کالایی در دولت یازدهم با وجود آنکه با اظهارات و نظرات دولتی ها پیش از پیروزی حسن روحانی در انتخابات تناقض داشت و حتی برخی آن را نوع دیگری از "گداپروری" مورد ادعای مخالفان توزیع یارانه نقدی می دانستند، بالاخره برنامه ریزی شد و به مرحله اجرا رسید.

با این وجود ابهامات این طرح از نامشخص بودن افرادی که مشمول دریافت آن می شوند گرفته تا محتویات داخل آن با نزدیک شدن به زمان توزیعش نه تنها برطرف نشد بلکه روزبه روز افزایش یافت.

اینک که اولین روز از اجرای این طرح و توزیع سبد کالایی میان برخی قشرهای مردم فرارسیده سبد کلایی مذکور بیش از آنکه حاوی مایحتاج موردنیاز مردم باشد، حاوی تعداد زیادی علامت سوال است که هیچ یک از آنها از سوی مسئولان پاسخ داده نشده اند. واقعا پاسخ ابهامات زیر به عنوان نمونه از ابهامات مذکور چیست؟

 با وجود آنکه در مصوبه دولت هیچ شرطی برای میزان حقوق مشمولان دریافت سبد کالا ذکر نشده بود، چرا در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت سقف "500 هزار تومان" برای کارگران و مستمری بگیران تعیین شده است؟ گفته می شود با این سقف، 87 درصد(!) از این افراد از دریافت سبد کالا محروم می شوند!

-    علت قرار گرفتن تعدادی از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین در فهرست دریافت کنندگان سبد کالا چیست؟ آیا با معیارهای دولت انها در زمره مشمولان سبد کالیی قرار دارند؟

-    با وجود اینکه دولت بارها اعلام کرده حتی برای تامین منابع هدفمندی یارانه‌ها با کمبود مالی مواجه  است، منابع توزیع سبد کالا از کجا تامین شده است؟

                                    

   دولتی که مدام بر قانونمندی خود تاکید می کند سبد کالایی را بر اساس کدام قانون مصوب مجلس توزیع می کند؟ 

   چرا بسیاری از افراد اداری و کارمند دولت با درآمد (که به طور طبیعی دولت از میزان دریافتی آنها خبر دارد) مشمول دریافت سبد کالا شده اند و همکاران رده پایین تر آنها از سب کالا محرومند؟

   چرا سبد کالا فقط به افراد حقوق بگیر اختصاص دارد؟ مگر سایر افراد که حقوق بگیر نیستند به طور قطع درامد بیشتری دارند؟!

    در حالی که قبلاً اعلام شده بود از 20 میلیون خانوار ایرانی 15 میلیون سرپرست خانوار سبد کالا را دریافت می کنند چرا به یکباره وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمولان سبد کالا را 10 میلیون سرپرست خانوار اعلام کرد. 5 میلیون خانوار چگونه به یکباره از این طرح حذف شدند؟

    چرا سبد کالایی به روستائیان داده نمی‌شود اما به شهری‌ها اختصاص می‌یابد؟

    چرا به تعداد زیادی از فروشگاه هایی که قرار بود سبد کالایی در اختیار آنها قرار بگیرد، سبد کالا اختصاص نیافته است؟

    چرا برنج هندی ناگهان جای برنج ایرانی را در سبد کالا گرفت؟

 

 

 

علت سکوت مسئولان درباره جزئیات

نحوه اختصاص سبد کالا چیست؟

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:,

] [ 17:24 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه