جنگ نرم از زبان امام خامنه ای ( مدظله العالی)

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 افسران جوان مقابله كنندگان با "جنگ نرم "
"...امروز جمهوري اسلامي و نظام اسلامي با يك جنگ عظيمي مواجه است ليكن جنگ نرم -كه ديدم تعبير جنگ نرم، توي صحبت‌هاي شما جوان‌ها هست و الحمدلله به اين نكات توجه داريد؛ اين خيلي براي ما مايه خوشحالي است- خوب حالا در جنگ نرم؛ چه كساني بايد ميدان بيايند؟ قدر مسلم نخبگان فكري‌اند. يعني شما افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرميد... "(2)

"...در اين جنگ نرم شما جوان‌هاي دانشجو، افسران جوان اين جبهه‌ايد نگفتيم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است كه به او بگويند پيش برود جلو، عقب بيا، بياييد عقب. يعني سرباز هيچ‌گونه از خودش تصميم‌گيري و اراده ندارد و بايد هر چه فرمانده مي‌گويد عمل كند. نگفتيم هم فرماندهان طراح قرارگاه و يگان‌هاي بزرگ. چون آنها طراحي‌هاي كلان را مي‌كنند افسر جوان تو صحنه است هم به دستور عمل مي‌كنند هم صحنه را درست مي‌بينند. با جسم خود و جان خود صحنه را مي‌آزمايد. لذا اينها افسران جوانند دانشجو نقشش اين است حقيقتا افسران جوان، فكر هم دارند. عمل هم دارند تو صحنه هم حضور دارند. اوضاع را هم مي‌بينند. در چهارچوب هم كار مي‌كنند... " (3)

بايد با اين جريان شيطاني خطرناك مقابله شود
"...ايني كه چه كار بايد بكنيد چه جوري بايد عمل كنيد چه جوري بايد تبيين كنيد اينها چيزهايي نيست كه من بيايم فهرست كنم. بگويم آقا اين عمل را انجام بدهيد اين عمل را انجام ندهيد اينها كارهايي است كه خود شماها بايد در مجامع اصلي‌تان فكري‌تان در اتاق‌هاي فكري‌تان بنشينيد، راهكارها را پيدا كنيد ليكن هدف مشخص است. هدف دفاع از نظام اسلامي و جمهوري اسلامي است در مقابله‌ با يك حركت همه جانبه متكي به زور و تزوير و پول و امكانات عظيم پيشرفته علمي رسانه‌اي بايد با اين جريان شيطاني خطرناك مقابله شود... "(4)

هدف‌هاي دشمن را كشف كنيد
"...اگر در زمينه‌هاي مسائل اجتماعي، مسائل سياسي، مسائل كشور، آن چيزهايي كه به چشم باز، به بصيرت كافي احتياج دارد. جوان دانشجوي ما افسر جوان است شما كه استاد او هستيد. رتبه بالاتر افسر جوانيد. شما فرمانده‌اي هستيد كه بايد مسائل كلان را ببينيد دشمن را درست شناسايي كنيد هدف‌هاي دشمن را كشف كنيد. احيانا به قرارگاه‌هاي دشمن، آنچناني كه خود او نداند سر بكشيد و بر اساس او، طراحي كلان بكنيد و در اين طراحي كلان حركت كنيد... "(5)

وظايف مجموعه فرهنگي براي مقابله با جنگ نرم
"...در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگي اين است كه هنر را تمام عيار و با قالبي مناسب به ميدان آورد تا اثر گذار شود... " (6)
"...حالا شما جواناني كه گفتيم افسران جوان مقابله با جنگ نرم هستيد از من نپرسيد كه نقش ما دانشجويان در تخريب مسجد ضرار كنوني چيست. خوب خودتان بگرديد نقش را پيدا كنيد يا مقابله با نفاق جديد يا تعريف عدالت... " (7)

الان دوره جنگ نرم است
"...هميني كه حالا معمول شده كه در بيان‌ها و در تلويزيون و توي تبليغات و توي دادگاه و توي زبان همه مي‌گويند جنگ نرم، راست است. اين يك واقعيت است يعني الان جنگ است البته اين حرف را من امروز نمي‌زنم من از بعد از جنگ از سال 67 هميشه اين را گفته آم بارها و بارها علت اين است كه من صحنه را مي‌بينم چه بكنم اگر كسي نمي‌بيند. اين تمام نشده چون تمام نشده همه وظيفه داريم وظيفه مجموعه فرهنگي و ادبي و هنري هم وظيفه مشخصي است بلاغ- تبيين- بگوييد، خوب بگوييد. من هميشه تكيه بر اين مي‌كنم بايستي قالب را خوب انتخاب كنيد و هنر را بايستي تمام عيار توي ميدان بياوريد. نبايد كم گذاشت. تا اثر خودش را بكند... "(8)

تلاش‌هاي استفاده دشمن در جنگ نرم از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي
"...دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي پيشرفته و با شايعه و دروغ پراكني و استفاده از برخي بهانه‌ها و ميان آحاد مردم ترديد، بدبيني و اختلاف ايجاد كند. در قضاياي پس از انتخابات به بهانه انتخابات ايجاد ترديد و اختلاف كردند تا دل‌هاي مردم نسبت به يكديگر و نسبت به مسئولان چركين شود و در چنين فضايي مشوش و شلوغي، عناصر مغرض، خائن و دست‌آموز خود را براي كارهاي اخلال‌گرانه وارد صحنه كنند اما به دليل بصيرت مردم به نتيجه نرسيدند. هر اقدامي كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يكديگر بدبين و مردد كنند به ضرر كشور است. من اصرار دارم كه آحاد مردم و جريانات مختلف سياسي همه با يكديگر متحد، در مقابل آن افراد معدودي باشند كه مخالف اصل انقلاب و استقلال كشور هستند و هدف آنها تقديم كشور به آمريكا و استكبار است. به كساني كه به دنبال مصالح كشور هستند توصيه مي‌كنم از اين اختلاف‌هاي جزئي و غيراصولي صرف‌نظر كنند... " (9)

در جنگ نرم نگاهتان خوشبينانه باشد
"... عزيزان من شرط اصلي فعاليت درست شما در اين جبهه جنگ نرم يكي‌اش نگاه خوشبينانه و اميدوارانه است. نگاهتان خوشبينانه باشد. ببينيد من در مورد بعضي‌تان به جاي پدر بزرگ شما هستم. من نگاهم به آينده خوشبينانه است. نه از روي توهم بلكه از روي بصيرت. شما جوانيد. مركز خوشبيني- مواظب باشيد نگاهتان به آينده، نگاه بدبينانه نباشد نگاه اميدوارانه باشد نه نگاه نوميدانه- اگر نگاه نوميدانه شد نگاه بدبينانه شد نگاه چه فايده‌اي دارد، به دنبالش بي‌عملي، به دنبالش بي‌تحركي. به دنبالش انزوا است مطلقا ديگر حركتي وجود نخواهد داشت هماني است كه دشمن مي‌خواهد.... " (10)

"... بايد درست در جهت مخالف برنامه دشمن كه به دنبال ايجاد فضاي ياس و نااميدي در دانشگاه‌ها است. حركت، و محيط درس و دانشگاه‌ها را فضاي اميد به آينده كرد.... " (11).

"... يكي از مهمترين راهبردهاي ارائه شده و مورد تاكيد مقام معظم بويژه پيرامون حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخير. براي مقابله با جنگ نرم بصيرت آحاد جامعه به ويژه خواص و نخبگان است ايشان در جمع مردم خونگرم چالوس و نوشهر در ارتباط با ضرورت وجود بصيرت مي‌فرمايند: بصيرت قطب‌نماي حركت صحيح در اوضاع اجتماعي پيچيده امروز است به گونه‌اي كه اگر كسي اين قطب‌نما را نداشت و نقشه‌خواني بلد نبود ممكن است ناگهان خود را در محاصبه دشمن ببيند. اگر بصيرت نباشد انسان حتي با نيت خوب ممكن است گمراه شود و در راه بد قدم بگذارد.
(12).

امروز هدف و آماج دشمن خواص است
"... امروز به گمان من هدف و آماج دشمن خواص است. آماج دشمن خواص است مي‌نشيند طراحي مي‌كند تا ذهن خود را عوض كنند. براي اينكه بتوانند مردم را بكشانند چون خواص تاثير مي‌گذارند و در عموم مردم نفوذ كلمه دارند يكي از وظايف اصلي امروز من و شما همين است. ما بصيرت خودمان را در مسائل گوناگون تقويت مي‌كنيم و بتوانيم انشاءالله بصيرت مخاطبان و مستمعان خودمان را هم زياد كنيم... "(13)

بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بي‌بصيرتي‌اند
"... بصيرت مهم است نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان در ديگران هم به وجود بياورند. آدم گاهي مي‌بيند كه متاسفانه بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بي‌بصيرتي‌اند نمي‌فهمند. اصلا ملتفت نيستند. يك حرفي يهو به نفع دشمن مي‌زنند. به نفع جبهه‌اي كه همتش نابودي بناي جمهوري اسلامي است... "(14).

* پي نوشت:
2.بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان 4 شهريور 88
3. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها 8 شهريور 88
4. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان 4 شهريور 88
5. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها 8 شهريور 88
6. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اهل هنر 14 شهريور 88
7. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان 4 شهريور 88
8. ديدار مقام معظم رهبري با جمعي از شعرا، فرهيختگان و اهالي فرهنگ مورخ 88.9.4
9. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور 88.9.4
10. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان علمي 88.6.4
11. ديدار مقام معظم رهبري با جمعي از اساتيد و اعضاي هيئت علمي نخبگان، روساي 88.6.8
12 بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم خونگرم چالوس و نوشهر 15/ 7/ 88
13. بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با رئيس ونمايندگان مجلس خبرگان 2/ 7/ 88
14. بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي دفتر رهبري و سپاه ولي امر 88.5.21


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:,

] [ 15:57 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه