اهمیت تکریم فاطمیه در نگاه رهبر معظم انقلاب

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

به مناسبت شهادت جانسوز دخت والاى محمد مصطفى ـ صلى الله عليه وآله وسلم ـ حضرت صديقه كبرى ـ سلام الله عليها ـ به غرض يادكرد آن بانوى نمونه عصرها و نسلها بر آن شديم تا جلوه اى از كمالات آن فرشته زمينى را در كلام بنيان گذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمينى ـ قدس سره ـ و رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله خامنه اى ـ حفظه الله تعالى ـ را مرور نماییم. آنچه در پى مى آيد گزيده اى از سخنان اين دو فرزند شايسته حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ است كه نشان از توجه بالای رهبری نظام در بر پایی با شکوه عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) همانند عزاداري حضرت سيدالشهدا (ع) در ايام فاطميه را دارد که در دو بخش تقديم حضورتان می گردد:

 

بانوى بانوان در كلام امام عاشقان:

1ـ من نيز رحلت «بانوى عالم» را به همه ملت ايران و شما آقايان، جوانان غيور تسليت عرض مى كنم. ما بايد سرمشق از اين خاندان بگيريم، بانوان ما از بانوانشان و مردان ما از مردانشان، بلكه همه از همه آنها. آنها زندگى خودشان را وقف كردند از براى طرفدارى مظلومين و احياى سنت الهى. ما بايد تبعيت كنيم و زندگى خود را براى آنها قرار بدهيم.

كسى كه تاريخ اسلام را مى داند، مى داند كه اين خاندان هر يكِشان مثل يك انسان كامل بلكه بالاتر، يك انسان الهى، روحانى براى ملتها و مستضعفين قيام كردند در مقابل كسانى كه مى خواستند مستضعفين را از بين ببرند.


2ـ تمام ابعادى كه براى زن متصور است و براى يك انسان متصور است در فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ جلوه كرده و بوده است. 

3ـ حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ زنى كه اگر مرد بود نبى بود، زنى كه اگر مرد بود به جاى رسول الله بود. 

4ـ حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ زنى كه هر كسى با هر بينش درباره او گفتارى دارد و از عهده ستايش او برنيامده. احاديثى كه از خاندان وحى رسيده به اندازه فهم مستمعان بوده و دريا را در كوزه اى نتوان گنجاند، و ديگران هر چه گفته اند به مقدار فهم خود بوده، نه به اندازه مرتبت او. 

5ـ جامعه ما از بانوانِ زمان; يعنى بانوان زمان محمدرضا و رضا برگشتند به يك بانوانى كه زينب گونه شدند و تابع «فاطمه».آن روز تابع آرايش اروپايى بودند و بايد از اروپا طرح لباس بيايد، امروز تابع مكتب هستند و آنچه اسلام بپسندد مقبول است، و اين يك تحولى است كه بالاترين تحولات است در جامعه ما. نگه داريد اين تحول را. 

6ـ تاريخ اسلام گواه احترامات بى حد رسول خدا ـ صلى الله عليه وآله وسلم ـ به اين مولود شريف ] حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ [ است تا نشان دهد كه زن، بزرگى ويژه اى در جامعه دارد كه اگر برتر از مرد نباشد، كمتر نيست. 

7ـ يك روايت در كافى شريفه است و با سند معتبر نقل شده است. و آن روايت اين است كه حضرت صادق ـ عليه السلام ـ مى فرمايد: «فاطمه ـ سلام الله عليها ـ بعد از پدرش 75 روز زنده بودند. در اين دنيا بودند و حزن و شدت بر ايشان غلبه داشت، و جبرئيل امين مى آمد خدمت ايشان و به ايشان تعزيت عرض مى كرد و مسائلى از آينده نقل مى كرد.» 

8_... ظاهر روايت اين است كه در اين 75 روز مراوده اى بوده است، يعنى رفت و آمد 
جبرئيل زياد بوده است، و گمان ندارم كه غير از طبقه اول از انبياى عظام درباره كسى اين طور وارد شده باشد كه در ظرف 75 روز جبرئيل امين رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتيه اى كه واقع مى شده است، مسائل را ذكر كرده است، و آنچه كه به ذريه او مى رسيده است در آتيه ذكر كرده است و حضرت امير هم آنها را نوشته است. 


9ـ مسأله آمدن جبرئيل براى كسى يك مسأله ساده نيست، خيال نشود كه جبرئيل براى هر كسى مى آيد و امكان دارد بيايد، اين يك تناسب لازم است بين روح آن كسى كه جبرئيل مى خواهد بيايد و مقام جبرئيل كه روح اعظم است ... اين معنا و اين تناسب بين جبرئيل كه روح اعظم است و انبياى درجه اول بوده است، مثل رسول خدا و موسى و عيسى و ابراهيم و امثال اينها، بين همه كس نبوده است، بعد از اين هم بين كسى ديگر نشده است; حتى درباره ائمه هم من نديده ام كه وارد شده باشد اين طور كه جبرئيل بر آنها نازل شده باشد ... . 

10ـ ما مفتخريم كه ... صحيفه فاطميه كه كتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراى مرضيه است از ماست. 

 

                                                                                   دخت آفتاب در كلام رهبر انقلاب:

1- طبق روايت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آينده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سيّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ عليها) است. من از ملت ايران درخواست مى‌كنم كه در آن روز، مغازه‌ها و محل كسبشان را تعطيل كنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ عليها) احترام نمايند. به دستگاهها و ادارات دولتى و كارخانجاتى كه كارهاى خاصى دارند، چيزى نمى‌گوييم؛ ليكن كسبه و دكاندارها و بازارها و خيابانها احترام كنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطيل كنيد تا بتوانيم از بركات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه عليها) بهره‌مند بشويم. 

2- شخصيت‌ زهراي‌ اطهر، در ابعاد سياسي‌ و اجتماعي‌ و جهادي‌، شخصيت‌ ممتاز و برجسته‌يي‌ است‌; به‌ طوري‌ كه‌ همه‌ي‌ زنان‌ مبارز و انقلابي‌ و برجسته‌ و سياسي‌ عالم‌ مي‌توانند از زندگي‌ كوتاه‌ و پرمغز او درس‌ بگيرند. زني‌ كه‌ در بيت‌ انقلاب‌ متولد شد و تمام‌ دوران‌ كودكي‌ را در آغوش‌ پدري‌ گذراند كه‌ در حال‌ يك‌ مبارزه‌ي‌ عظيم‌ جهاني‌ فراموش‌ نشدني‌ بود. آن‌ خانمي‌ كه‌ در دوران‌ كودكي‌، سختيهاي‌ مبارزه‌ي‌ دوران‌ مكه‌ را چشيد، به‌ شعب‌ ابي‌طالب‌ برده‌ شد، گرسنگي‌ و سختي‌ و رعب‌ و انواع‌ و اقسام‌ شدتهاي‌ دوران‌ مبارزه‌ي‌ مكه‌ را لمس‌ نمود و بعد هم‌ كه‌ به‌ مدينه‌ هجرت‌ كرد، همسر مردي‌ شد كه‌ تمام‌ زندگيش‌ جهاد في‌سبيل‌الله‌ بود و در تمام‌ قريب‌ به‌ يازده‌ سال‌ زندگي‌ مشترك‌ فاطمه‌ي‌ زهرا و اميرالمؤمنين‌(عليهماالسلام‌)، هيچ‌ سالي‌، بلكه‌ هيچ‌ نيم‌ سالي‌ نگذشت‌ كه‌ اين‌ شوهر، كمر به‌ جهاد في‌سبيل‌الله‌ نبسته‌ و به‌ ميدان‌ جنگ‌ نرفته‌ باشد و اين‌ زن‌ بزرگ‌ و فداكار، همسري‌ شايسته‌ي‌ يك‌ مرد مجاهد و يك‌ سرباز و سردار دايمي‌ ميدان‌ جنگ‌ را نكرده‌ باشد.

پس‌، زندگي‌ فاطمه‌ي‌زهرا(س‌)، اگر چه‌ كوتاه‌ بود و حدود بيست‌ سال‌ بيشتر طول‌ نكشيد; اما اين‌ زندگي‌، از جهت‌ جهاد و مبارزه‌ و تلاش‌ و كار انقلابي‌ و صبر انقلابي‌ و درس‌ و فراگيري‌ و آموزش‌ به‌ اين‌ و آن‌ و سخنراني‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامي‌، درياي‌ پهناوري‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و كار و در نهايت‌ هم‌ شهادت‌ است‌. اين‌، زندگي‌ جهادي‌ فاطمه‌ي‌زهراست‌ كه‌ بسيار عظيم‌ و فوق‌العاده‌ و حقيقتا بي‌نظير است‌ و يقينا در ذهن‌ بشر ـ چه‌ امروز و چه‌ در آينده‌ ـ يك‌ نقطه‌ي‌ درخشان‌ و استثنايي‌ است‌. 

3ـ تجليل از مقام فاطمه ـ سلام الله عليها ـ تكريم ايمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ايثار، جهاد، شهادت و در يك كلمه مكارم اخلاق است كه پدر بزرگوارش براى آن مبعوث شد، و آن گاه كه رسول اكرم ـ صلى الله عليه وآله وسلم ـ فاطمه را پاره تن خويش معرفى مى كند، به جهانيان مى آموزد كه جلوه والاى كرامت انسان و اخلاق اسلام را در اين چهره مقدس جست و جو كنند و مادران جهان، شعاعى از اين خورشيد درخشان برگيرند و كانون حيات انسانها را گرم و روشن سازند.

4ـ ساده زيستى دختر پيامبر يك نمونه براى زنان امروز جامعه ماست. ما روحيه مصرف گرايى را كنار بگذاريم و در زندگى به حد لزوم اكتفا كنيم و از افراط بپرهيزيم و آرزوهاى حقير و كوچك را فداى ارزشهاى بزرگ بكنيم، نمونه كامل آن را در زندگى فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ مى توان در تاريخ مشاهده كرد. جهيزيه دختر پيامبر فقيرانه ترين جهيزيه اى بود كه در آن روز در بين مردم رايج بود.

5ـ در صحنه تعريف معنوى فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ وارد نمى شويم، ليكن در زندگى معمولى اين بزرگوار يك نكته مهم است و آن جمع بين زندگى يك زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظايفش در خانه از يك طرف و بين وظايف يك انسان مجاهد، غيور، خستگى ناپذير در برخوردش با حوادث سياسى مهم بعد از رحلت رسول اكرم ـ صلى الله عليه وآله وسلم ـ كه به مسجد مى آيد و سخنرانى و موضعگيرى و دفاع مى كند و حرف مى زند و يك جهادگر به تمام معنا و خستگى ناپذير و محنت پذير و سختى تحمل كن است از طرفى ديگر. 

6ـ وجود حضرت زهرا ـ عليها السلام ـ با آن حكمت، گويندگى، قدرت تحليل سياسى و اجتماعى و آينده نگرى و نيز قدرت برخورد با عظيم ترين مسائل زمان خود، نشان دهنده اين واقعيت است كه يك زن مسلمان مى تواند در سنين جوانى هم به مقامات عالى و معنوى و عرفانى دست يابد. 

7ـ زنان مسلمان در زندگى شخصى، اجتماعى و خانوادگى خود بايد زندگى فاطمه زهرا ـ عليها السلام ـ را از جهت خردمندى، فرزانگى و عقل و معرفت الگو و سرمشق خود قرار دهند و از بُعد عبادت، مجاهدت، حضور در صحنه تصميم گيريهاى عظيم اجتماعى، خانه دارى، همسردارى و تربيت فرزندان صالح از زهراى اطهر ـ عليها السلام ـ پيروى كنند; زيرا زندگى آن بانوى بزرگ اسلام نشان مى دهد كه زن مسلمان براى ورود در صحنه سياست و ميدان كار و تلاش و نيز ايفاى نقش فعال در جامعه همراه با تحصيل، عبادت، همسردارى و تربيت فرزندان مى تواند پيرو فاطمه زهرا ـ عليها السلام ـ باشد و دخت گرامى پيامبر عظيم الشأن الهى را الگوى خود قرار دهد. 

8ـ زنان مسلمانى كه امروز در نظام اسلامى با جديت، دلسوزى و همراه با عفت و عصمت درس مى خوانند، طبابت مى كنند و يا در محيطهاى اجتماعى، علمى و سياسى فعال هستند، پيروان فاطمه زهرا ـ عليها السلام ـ محسوب مى شوند و اين جانب با همه وجود براى چنين زنانى احترام و تكريم قائل هستم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:,

] [ 10:48 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه