پیام های بازرگانی(جنگ نرم)

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

۱ – اینکه عرصه ها را از هم جدا کنیم و بگوییم این سیاسی است ؛ این اجتماعی است ؛ این هنری است ؛ این فرهنگی است ؛ نه منطقی است و نه شدنی! همیشه فرهنگ و اقتصاد و سیاست و اجتماع و هنر و ورزش و سنت با هم آمیخته اند. هرچند که در موضوعات مختلف درصدهای ترکیبشان فرق کند.

۲ - پیام های بازرگانی مثلا باید صرفا هدفی تجاری داشته باشند ولی در فرهنگ مصرف ؛ آداب رفتاری و روابط اجتماعی ما تاثیر گذارند. نوع پوشش ها ؛ نوع خانه ؛ شکل روابط ؛ ماهیت تبلیغ ، همه و همه بر زندگی ما اثرگذارند. حتی اگر آن کالا رب یا گالینابلانکا باشد !

۳ - سه نمونه تبلیغ را مثال میزنم.

اول چیپس چی توز ؛ فرد کنار جاده ایستاده و هیچکس سوارش نمی‌کند؛ کلافه است ؛ یک چیپس باز می‌کند ؛ ماشین آخرین سیستم ترمز می‌زند و سوارش می‌کند. شادند و می‌خندند تا چیپس تمام می‌شود و فرد را پیاده میکند ! نریشین تبلیغ : ” وقتی چی توز هست .. همه چیز هست …. وقتی چی توز نیست (فرد دوباره گوشه ی خیابان است و یک چی توز دیگه باز میکنه) خب یه چی توز دیگه هست !”

این رفتار و نوع تعامل شما رو یاد کدوم ضرب المثل دوران مدرسه می‌اندازه ؟ رفتاری که اون موقع مسخره اش می‌کردیم !

                                            

دوم کارتهای خانواده ی بانک مسکن ؛ دختر خانه پول تو جیبی اش را از کارت برداشت میکند؛ پسر ۱۰ ساله برای خرید بستنی، پول توجیبی اش را از کارت برداشت میکند؛ زن خانه پول را از کارت و … !! اثرات تربیتی این که بچه ی ۱۰ ساله پول توجیبی را از کارت بردارد چیه ؟ بچه هایی که از پدرشون و لای قرآن پول تو جیبی میگرفتن امروز کاری به باباشون ندارن و احترام به بزرگتری که عمری زحمت کشیده است مسخره است و وطیفه شده است پول دادن ! و حالا …

                                               

سوم روغن زیتون اویلا ؛ پیرمرد با کمر خم و آرام آرام صف نان را میرود جلو و مردم تعارفش میکنند که زوددتر نان بگیرد (احترام سالمند را نگه میدارند) ؛ مرد خسته است و بارش زیاد و کمرش خم و جوانی وسایل را برایش از پله ها بالا می‌برد ؛ ناگهان کلسکه ایی رها میشود و پیرمرد میدود ! کمی بعد به کمر خم برای زنش چای می آورد و زنش میگوید : فلانی با منم ! و مرد میخندد و کمرش را صاف میکند و محکم می آید سمت میز !

واقعا آموزش پدرسوختگی و ریا و تظاهر برای کسب امتیاز و موقعیت ازین بهتر میخواهید ؟!

                                                     

اینها تبلیغاتی با اثرات تخریبی شدید و سریع هستند وگرنه تبلیغاتی مثل “سامانه ی آسان خرید” بانک مسکن که شما امروز میخرید و ماه آینده و قسطی میپردازید اثار تخریبی و غیر اسلام یایی دارند که شاید بحث روی آن کمی بیشتر زمان ببرد. آثاری مثل مصرفگرایی ؛ عدم تقوا ؛ عدم توجه به عزت نفس و غیره .. که در اسلام به آن تاکید فراوان شده است. (اشاره به حکایت حضرت علی علیه السلام و قصابی)

بگذریم از نوع پوشش ها و آشپزخانه ها و خانه هایی که قدر کل خانه ی خیلی از افراد است و این که خانواده ی سالم یعنی فلان ! یااستاندارد زندگی یعنی این شکلی !

۴ - صدای اذان روی فلان صحنه ی خشن در فیلم های آمریکایی و اروپایی ؛ آثار اسلام ستیزی دارد و صداوسیما بارها در برنامه های مختلفی آنها را موشکافی و افشا کرده است؛ آیا وقتش نشده نگاهی هم به محتوای خودمان بکنیم ؟ محتوایی که به مراتب بیشتر از آن فیلم خارجی دیده میشود و به خاطر رنگ و لعاب و محتوای تجاری اش، نگاه بیشتری را جذب میکند ؟!

پ.ن : صدا و سیمای عزیز هرچند به تو امیدی ندارم ولی من باب تذکر میگویم که نیازی نیست که برنامه بگذارید و از مذمت ریا و مصرف گرایی بگویید و برای احترام به والدین روحانی بیاورید تا حدیث بگوید ! نگاهی به خوراک رسانه ایی که هر روز دارید پخش میکنید بکنید . کمی بیشتر از اسکناس هایی که برای هر ثانیه طلب می‌کنید ؛ فکر آثار تخریبی آن چه که پخش میشود باشید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:,

] [ 9:26 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه