بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای ارتش در نوشهر

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 


در آغاز این بازدید گزارشی از چگونگی شكل گیری ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش و اعمال كنترل و نظارت دقیق بر محدوده تحت مسئولیت این ناوگان، به اطلاع رهبر انقلاب رسید.
سامانه تجمیع ارتباطات و دورسازی منابع تشعشع از قرارگاه كه در این بخش از نمایشگاه ارائه شده است بازوی اصلی نیروی دریایی در محدوده آبهای تحت كنترل جمهوری اسلامی در دریای خزر است.
در این بخش فرمانده كل قوا در ارتباط زنده فرمانده بیست و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعزامی به «اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ»، برای مدافعان عزت و شرف ایران از خداوند آرزوی توفیق كردند.
دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز، در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای خود را ارائه كرده اند. تجهیز پهپادهای تحقیقاتی به سامانه لیزر به منظور افزایش دقتِ رصد و هدف گیری، و «شناور شناسایی زیرسطحی كنترل از راه دور طاها» از جمله این دستاوردهاست. طاها با استفاده از امواج صوتی كنترل و هدایت می شود.
سامانه پرتاب موشك «جاسك ۲» با قابلیت نصب برای پرتاب از زیر سطح به سمت اهداف سطحی از دیگر دستاوردهای ارائه شده دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی است. این موشك با همكاری وزارت دفاع، سازمان جهاد خودكفایی نیروی دریایی و مراكز دانشگاهی طراحی و تولید شده است.
دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی شامل دانشگاه افسری امام علی (ع)، دانشگاه خاتم الانبیاء – دانشگاه شهید ستاری و دانشگاه علوم پزشكی ارتش نیز چند پروژه تحقیقاتی – كاربردی در نمایشگاه ارائه كرده اند. طراحی و ساخت دو رادار پیشرفته ثامن و شهاب با كمك مراكز علمی كشور از جمله این پروژه هاست.
در غرفه دستاوردهای نیروی دریایی گزارشی از فعالیتهای علمی – عملی برای تقویت توان دریایی، ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی كلاسهای مختلف و شتاب بخشیدن به روند خودكفایی این نیرو بیان شد.
چگونگی استقرار نظام مدیریت دانش و مستندسازی فعالیتها و پیشرفت ها به عنوان مبنای آموزش و ترویج علمی این دستاوردها، از جمله مسائلی بود كه در این بخش از نمایشگاه به اطلاع فرمانده كل قوا رسید.
در این قسمت گزارشی از خودكفایی نیروی دریایی در تعمیرات نیمه اساسی زیردریایی سنگین كلاس طارق نیز ارائه شد.
طارق از پیچیده ترین تكنولوژی روز دنیا برخوردار است. در تعمیرات این زیردریایی پیشرفته، حدود ۵۰ هزار قطعه ساخته شده و ۲۰۰ هزار قطعه تعمیر شده است.
قطع وابستگی به خارج و بومی سازی دانش از دیگر اهداف این پروژه بزرگ بوده است.
در این بخش ناخدا دوم حسین حریری فرمانده «ناوتیپ زیر سطحی» منطقه یكم نیروی دریایی در جنوب، در ارتباطی زنده با اعلام آمادگی طارق برای انجام مأموریت از فرمانده كل قوا درخواست فرمان كرد كه با موافقت رهبر انقلاب زیردریایی پیشرفته طارق، به ناوگان عظیم مدافعان مرزهای آبی ایران پیوست.
در این بخش از نمایشگاه همچنین از روند آماده سازی ناوشكن چند منظوره و دردست ساخت سهند و نیز ناوموشك انداز و در دست ساخت پیكان گزارش مصور و مستندی ارائه شد.
ناخدا یكم جعفر سعیدی فرمانده كارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس در ارتباطی مستقیم درخواست كرد فرمانده كل قوا، اجازه آب اندازی سازه اصلی ناوشكن سهند را صادر كنند. لحظاتی بعد با موافقت حضرت آیت الله خامنه ای، این سازه مهم به آب انداخته شد.
بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای ارتش با توضیحات فرماندهان و مسئولان درباره پروژه مهم اولین ناوشكن آموزشی – عملیاتی نیروی دریایی ارتش ادامه یافت. طراحی این پروژه كه گام مهمی در تعمیق آموزشهای افسران و درجه داران نیروی دریایی است به پایان رسیده است. این طرح، در ادامه به ساخت ناوشكن منتهی خواهد شد.
«شبیه ساز رزم دریایی شبكه محور»، جهت آموزش كلیه سناریوهای تاكتیكی از دیگر دستاوردهای ارتش بود كه مورد بازدید فرمانده كل قوا قرار گرفت.
مدافعان سایبری مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران نیز غرفه ای از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند.
در این بخش، توضیحات لازم در زمینه چگونگی خنثی كردن حملات و تهدیدات سایبری در عرصه دریا به اطلاع حضرت آیت الله خامنه ای رسید.
بازدید فرمانده كل قوا از نمایشگاه بیش از دو ساعت به طول كشید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:,

] [ 18:41 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه