تفسیر آیت الله سبحانی

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

آیت الله شیخ جعفر سبحانی بعد از ظهر امروز(15تیر) در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم "سوره زمر"، اظهارداشت: این سوره مبارکه درباره توحید پرودگار است و به این می پردازد که این جهان خالقی یگانه دارد که مدبر است و جهان را هدایت می کند.

 

تشریح مراحل آفرینش انسان توسط آیت الله سبحانی

وی در تفسیر آیه ششم سوره زمر، بیان داشت: در این آیه سه محور وجود دارد که یکی آفرینش و اصل خلقت است، دومی آفرینش چهارپایان یعنی آفرینش انعام روی زمین و سومی آفرینش بشر(انسان) است.

 

آیت الله سبحانی در خصوص محور اول تصریح کرد: خداوند همه ما را از یک تن«نفس واحده»(آدم) آفرید، بعد (حوا) همسر آدم را هم از نوع جنس او(باقی مانده گل او) آفرید، در تورات آمده همان دوران هایی را که آفرینش آدم داشته است، حوا هم داشته است، اما حوا از جنس مخالف آفریده شده تا آدم نسبت به او میل به تناسب جنسی داشته باشد.

 

وی بیان داشت: در گذشته تصور می شد فرزند انسان فقط مربوط به مرد است و رحم مادر تنها محفظه ای برای پرورش دادن فرزند می باشد، آن ها فکر می کردند مادر نقشی در بوجود آمدن فرزند ندارد، اما این نظریه از نظر قرآن مقبولیت ندارد، قرآن کریم فرزند را هم جزئی از پدر(اسپرم) و هم جزئی از مادر(تخمک) می داند.

 

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن فرزند نیمی از پدر و نیمی از مادر است، هم وارث بوده و هم وارث مادر است، در روحیات هم همینطور می باشد و تبعیضی در میان آن ها وجود ندارد.

 

این مفسر قرآن کریم درباره محور دوم آفرینش(چهارپایان) عنوان داشت: قرآن به هر چیزی که در قید نبوده، کشف نشده، اما بعدا آفریده شده باشد، یا از عالم غیب به عالم شهود آمده می گوید "أَنزَلَ"، خداوند متعال چهارپایان را که از وسائل مهم زندگی انسان هاست در هشت زوج اعم از شتر ، گاو ، گوسفند ، بز برای شما از خزاین غیب به جهان شهود فرود آورد.

 

وی تاکید کرد: "أَنزَلَ" یعنی چهارپایان از حالت چموشی به حالت آرامش در آورده شده و به معنی رام کردن است.

 

آیت الله سبحانی درباره محور سوم آفرینش بشر(انسان) افزود: آفرینش بشر یعنی کسانی که الان می چرخند، آتش می افروزند، آدم می کشند و خود را خلیفه الله هم می نامند، این هایی که چنین اقداماتی می کنند خلیفه الله نیستند و خداوند در روز قیامت در مقابل کافران می ایستد و مانع ورود آنان به بهشت خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: آفرینش انسان در سه تاریک خانه است، این ظلمت هاى سه گانه در شکم مادر، رحم مادر و کیسه مشیمه (کیسه مخصوصى که جنین در آن قرار گرفته است) میباشد، که در حقیقت در این سه محفظه انسان را می آفریند و او را "احسن الخالقین" می نامد.

 

آیت الله سبحانی بیان داشت: خداوند متعال مصورعالم بشری است، همه محورهای موجود عالم بشری به ما می فهماند که عالم بشری تنها یک کارگردان می خواهد، خداوند پس از این که انسان را بعد از مشاهده این آثار بزرگ توحیدى به مقام شهود ذات خودش می رساند می فرماید"این است خداوند و معبود و پروردگار شماست و جر او معبودی نیست".

 

وی ابراز داشت: عمده آیات قرآن می خواهد به ربوبیت پروردگار بپردازد و به خالقیت پرودگار نمی پردازد، همه آیات قرآن می فرمایند غیر از خداوند "رَب" دیگری را بر نگزینید، "رَبی" که شما را هدایت و مدیریت می کند تنها خداوند یکتاست.

 

آیت الله سبحانی در پایان یادآور شد: قرآن کریم به خوبی و با استددلال مراحل آفرینش انسان و وابستگی آدم به روح خود را شرح داده است و آن هایی که می گویند انسان از میمون بوجود آمده در غفلت به سر می برند و کفر می گویند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:,

] [ 19:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه