معرفت امام زمان(ع) مصداق بارز حکمت

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

قرآن کریم چراغی نورانی است که با وجود گذشت ده ها قرن از نزول آن هنوز مسیر حق طلبان را در طول تاریخ روشن کرده و در آینده هم چنین خواهد بود، در این کتاب آسمانی آینده ای روشن به بشریت نوید داده شده است که با سیطره دین حق و البته توسط امام حق(عج) و یاران صالحش بر تمام جهان محقق می شود.

سوره بقره آیه 269
یُؤتِی الْحِکْمَةَ مَن یَشَاءُ وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ ﴿269﴾
(خدا) به هر کس که بخواهد حکمت مى‏بخشد، و به هر کس حکمت داده شود، به یقین‏، خیرى فراوان داده شده است‏؛ و جز خردمندان‏، کسى پند نمى‏گیرد. 

نکته ها:
1- حکمت را به معنی معرفت و شناخت اسرار و آگاهی از حقایق و رسیدن به حق دانسته اند که خداوند آن را به بعضی از افراد به خاطر پاکی و تقوا و تلاششان عطا می کند تا آنان وسوسه های شیطانی را از الهامات الهی باز شناخته و چاه را از راه و شعار را از شعور تشخیص دهند و این خیر کثیر است.

2- امام صادق(ع) راجع به این قول خدای متعالی؛ "و من یوت الحکمه فقد اوتی خیرا کثیرا" فرمود: مراد از حکمت اطاعت خدا و معرفت امام است.

3- همه دنیا متاع قلیل است ولی حکمت خیر کثیر است پس اگر همه امکانات مادی در راه دست یابی به حکمت و بینش صحیح استفاده شود ارزش دارد.

4- حکمت هدیه ای کلیدی و مادر همه خیرات است هر که آن را به دست آورد چیزهای بسیاری خواهد داشت.

5- هر کسی به ارزش حکمت پی نمی برد "ما یذکر الا اولوا الالباب" دنیاگران برمال و آمار و محاسبات مادی تکیه می کنند و سود و زیان را بر اساس مادیات می سنجند ولی دوراندیشان عاقل و راه شناسان اندیشمند از بعد دیگری محاسبه می کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:,

] [ 19:26 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه