بی توجهی به نشر آثار والش در ایران/پیامبری که با خودکشی مبعوث شد!

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان: نیل دونالد والش، نویسنده آمریکایی و مولف کتبی همچون «گفتگو با خدا»، «مراقبه گفتگو با خدا»، «دوستی با خدا» و «وصل با خدا» مدعی است که پس از آنکه تصمیم به خودکشی می گیرد نامه ای خشم آمیز برای خدا می نویسد و سپس ادعا می کند در همین حین ندایی می شنود که ندای خداست!
جالب آن که اینجا شروع پیامبری والش است و اگر 27 جلد کتاب های او را مورد مطالعه قرار دهیم، مشاهده می کنیم ادبیات او پیامبرگونه است و از جانب خدا سه کتاب مهم می نویسد! 
در این کتاب ها او سعی کرده سوالاتی از خدا بپرسد که منحصر به دین نیست و حتی مسائل جدید علمی را هم در بر می گیرد و گفتگوی موهمی با خدا دارد؛ اینجاست که او تصویر جدید از خدای موهم و خیالی ایجاد کرده و تلاش می کند خدای متعالی و بلند مرتبه ای که در ادیان آمده را به خدایی خیالی و احساسی فرو کشد. 
حجت الاسلام رسول حسن زاده، پژوهشگر ادیان و عضو موسسه بهداشت معنوی به تازگی در کتاب " نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش" آراء این نویسنده آمریکایی که از سربازان جنگ نرم غرب است را نقد و بررسی کرده است؛ در همین راستا با وی گفتگویی انجام داده ایم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

 

برای ورود به بحث لطفا درباره موضوع کتابی که به تازگی تالیف و منتشر کرده اید، توضیح دهید؟

کتاب "نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش" از سری کتاب های نقد اندیشه های رهبران و سرکرده های عرفان های کاذب است که به مباحث و ادعاهای نیل دونالد والش و تفکر نوین می پردازد.
 

این اثر چه تفاوتی با سایر آثاری که در زمینه عرفان های کاذب نوشته شده است، دارد؟
پیش از این نیز کتاب هایی در زمینه عرفان های نوظهور و کاذب مانند اوشو، پائولو کوئیلو و ... نوشته شده اما فضای جدیدی که در این کتاب ملاحظه می شود، نگاه متفاوتی در نقد عرفان های نوظهور است.


از چه زاویه ای؟
ببینید نگاهی که تا کنون به عرفان های کاذب شده، نقد و بررسی پراکنده و قارچ گونه ای بود که بر اساس خاستگاه جغرافیای آن منطقه یا با توجه به نیاز معنویت عصر جدید بوده که مدعیانی بر اساس پیشینه سنتی خود داشته اند. اما در این نگاه جدید با رصدها و مطالعاتی که شده، از نگاه قارچ گونه به نگاه سیستماتیک و شبکه ای وارد شده ایم و به عبارت دیگر وقتی افکار و نظریات نیل دونالد والش نویسنده مشهور آمریکایی (که هنوز در حال تدوین آنهاست)، را دیدم، متوجه شدم او به همراه دوستان و همکاران خود به صورت شبکه ای و منسجم در دل سیستمی خاص کار می کنند که وقتی او آثارش را می نویسد خود را در این سیستم همراه با تفکری نوین معرفی می کند؛ سیستمی که هر فرد در آن شرح وظیفه ای دارد و نقشی برای خود قائل است. 
 

نقش و رسالت نیل دونالد والش در این سیستم چیست؟ آیا به این مطلب اشاره ای شده است؟
بله؛ او رسالت خود را در این سیستم که خود آنها، آن را سیستم معنوی می نامند -اما در واقع سیستمی به ظاهر دینی، سیاسی و اجتماعی است- تغییر باور به خدا در میان مردم، می داند و بیان می کند چاپ کتاب هایم به بیش از 30 زبان دنیا و نشر آن، به من اثبات کرد که توانسته ام مفهوم خدا را عوض کنم.
نگاهی به رزومه این شخص نشان می دهد او یک رهبر کاتولیک یا مدعی و دانشمند یا رهبری از دین خاص که تحصیلات دینی و آکادمیک داشته باشد، نیست، بلکه او تحصیلات آکادمیک خود را رها کرده و به دلیل مشکلاتی که داشته و تصادفی که می کند و زمینگیر می شود، ادعاهای خود را به یک تجربه عرفانی گره می زند که این زندگی نامه پر تنش از سوی هالیوود به صورت فیلم پخش شد و حتی در کشور ما ایران نیاز چندین نوبت از شبکه های تلویزیونی به نمایش درآمد. 
والش پس از اتفاقاتی که برایش روی می دهد تصمیم به خودکشی می گیرد و نامه ای خشم آمیز برای خدا می نویسد و سپس ادعا می کند در همین حین ندایی می شنود که می گوید این ندای خداست!
جالب آن که اینجا شروع پیامبری والش است و اگر 27 جلد کتاب های او را مورد مطالعه قرار دهیم، مشاهده می کنیم ادبیات او پیامبرگونه است و از جانب خدا سه کتاب مهم می نویسد! 
در این کتاب ها او سعی کرده سوالاتی از خدا بپرسد که منحصر به دین نیست و حتی مسائل جدید علمی را هم در بر می گیرد و گفتگوی موهمی با خدا دارد؛ اینجاست که او تصویر جدید از خدای موهم و خیالی ایجاد کرده و تلاش می کند خدای متعالی و بلند مرتبه ای که در ادیان آمده را به خدایی خیالی و احساسی فرو کشد. 
 

به والش در کتاب شما چه نگاهی شده است؟

در این اثر تلاش شده ثابت شود که والش یکی از سربازانی است که در جنگ نرم نقش مهمی به عهده داشته و حساب شده و با وظیفه ای تقسیم شده عمل می کند.
همچنین، در این کتاب نشان داده می شود تفکر نوین در یک استراتژی خاص، اولین فعالیتی که در دستور کار دارد، کمرنگ جلوه دادن ادیان الهی و تغییر باورها است که دین جایگزین به عنوان دین جدید که نسخه اش را خود آنها پیچیده اند و حاکمیت غرب آن در قالب سبک زندگی ترویج می دهد، می نشیند.
والش این کار را در کتاب خود می کند و اولین گام را تغییر باورهای دینی می شمرد و تلاش می کند در جای جای کتاب خود خدای ادیان را خدای خشن معرفی کرده و هر مساله ای که مدرنیته برای بشر ایجاد کرده، تقصیر خدای ادیان بیندازد. او همچنین خود را به عنوان پیامبر منجی معرفی می کند و بارها از زبان خدای خود بیان می کند که من پیامبری هستم و به سوالات بشر پاسخ می دهم. او جهنم و بهشت را انکار کرده و بهشت را در زندگی دنیوی مطرح می کند؛ همچنین والش به سادگی و راحتی اخلاقیات را زیر پا می گذارد و در این سیر او دینی را به تدریج در باور مخاطب می گنجاند و جایگزین دین آسمانی او می کند. این مطالب در بخش اول کتاب بیان شده است.
اما در بخش دوم اصول تفکر نوین که 10 اصل است، واکاوی شده و در خصوص این که برای نهادینه کردن دین جدید که بشر را به تمدن جدید منتهی می کند، سخن به میان آمده است.
در واقع در این بخش افکار والش را بررسی می کند که او مردم را به فرهنگ جدید و تمدنی تازه هدایت می کند که ادعای آن هم معنویت است و طرفدار صلح اما در واقع این مسائل تنها نفس تازه ای به تمدن مدرنیته می دهد تا دوباره این تمدن جان تازه گرفته و معنویت کاذب را به جامعه تزریق کند این در حالی است که تنها چیزی که در کتاب های والش وجود ندارد، معنویت است و او قائل به معنویتی است که تمام ارزش های حاکم در غرب اعم از اباحه گری و مسائل جنسی و به سوال بردن عقلانیت و خدا به بهانه معنویت را ترویج می دهد و همه اینها بازگشت به قهقرای جاهلی است. او تا جایی پیش می رود که خود را رهبر معنوی و کمک کننده بشر در راستای تکامل تدریجی خود و خدا شدن می داند. البته متاسفانه باید گفت آثار والش در ایران بارها به چاپ رسیده است.
 

کتاب " نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش" در چند صفحه تدوین شده و کدام انتشارات آن را منتشر کرده است؟
این کتاب در همان طور که اشاره شد در دو بخش با عناوین "عبور از ادیان" و "تفکر نوین جایگزین ادیان اصیل" در 227 صفحه تدوین شده که موسسه علمی پژوهشی بهداشت معنوی آن را به چاپ رسانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:,

] [ 19:39 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه